UZPR, partener media al proiectului educațional „Cultură experimentală aplicată”

În şcolile din Maramureş va fi implementat, în premieră, un nou concept de predare şi învăţare. Din participant pasiv, elevul va deveni activ. Practic, se doreşte implementarea unui proiect cu totul inedit, in colaborare cu Inspectoratul Scolar Judetean Maramures, care să pună în valoare creativitatea, inteligenţa şi individualitatea copilului.

În paralel cu predarea orelor după noul concept, se va face şi un studiu pentru a se vedea care e impactul acestui program. „Deo­camdată, implementăm un studiu complex interdisciplinar, axat pe studii pedagogice, psihologice şi antropologice pe baza câtorva ore pe care le vom preda. E un studiu pe care îl vom face în mediul urban şi rural pentru a avea rezultate concludente pe un eşantion reprezentativ de copii. Schim­barea majoră este faptul că elevul se schimbă din participant pasiv în participant activ. Practic, nu va consuma informaţia, ci va crea informaţia şi fiecare informaţie va fi creată în funcţie de personalitatea lui”, a precizat Petru Pap pentru ziarul Graiul Maramureșului.