default-logo

Ce înseamnă ,,PUNCTELE NEGRE” de pe șoselele României

Adaugat pe 25 Aug 2016
De :
Comment: Off

panou-punct-negru-465x390Panourile rutiere tip ,,punct negru” au fost montate de o companie privată, nu de CNADNR.
Panouri rutiere tip ,,punct negru” care arată că la respectivul kilometru în ultimii 5 ani au fost cel puțin 10 accidente foarte grave au fost montate în 20 de zone foarte periculoase de pe trei tronsoane de drumuri europene de o companie din industria cimentului.

Cele 40 de panouri care semnalizează punctele negre sunt montate pe DN 1 Cluj Napoca-Oradea, pe DN 2 Râmnicu Sărat -Bacău și pe DN 1 B Ploiești –Buzău.

Panourile au o înălțime de peste 1,1 metri și o lățime de aproximativ 2,5 metri și marchează în total 20 de puncte negre din trafic, fiind instalat câte unul pe fiecare sens de mers.
,,În cadrul acestui proiect s-a decis semnalizarea suplimentară a punctelor negre, deoarece pe aceste sectoare de drumuri se înregistrează cel mai scăzut grad al siguranței rutiere, fapt demonstrat și de definiția acestora: Punctul Negru în România reprezintă un sector de drum cu risc accidentogen foarte ridicat cu lungimea de 1 km pe care în ultimii 5 ani s-a înregistrat un număr de minim 10 accidente grave cu cel puţin 10 persoane decedate sau rănite grav”, a explicat Ecaterina Munteanu, Direcția Siguranță și Monitorizare Trafic din cadrul CNADNR, pentru Radio România Actualități.
Cel mai periculos tronson de drum pe care au fost instalate panouri este DN 1 între Cluj Napoca și Oradea, practic de la km 481 la 486 (la Florești ) sunt semnalizate patru puncte negre. Tot pe DN 1 la Păniceni între Gilău și Huedin Regionala de Drumuri Cluj reconfigurează partea carosabilă prin amenajarea unor insule pentru reducerea vitezei și circulația se desfășoară cu restricții parțiale.

evz.ro

Despre Autor

Articole asemanatoare