default-logo

Chestionarele UZPR: Opinia publică cere de la jurnaliști echidistanță

Adaugat pe 07 Apr 2017
De :
Comentarii oprite

Ca radiografie a relației presă-opinie publică, chestionarele de pe site-ul UZPR pun încontinuu în evidență evoluția acestei conexiuni. Succint, răspunsurile la întrebările noastre au vădit o dată în plus faptul că cititorii și consumatorii de media fac distincția foarte clară între profesionalism și amatorism, că percep în coordonatele corecte direcția în care merge informarea și că sunt în permanentă legătură cu evenimentele, ca și cu efectele lor, precum și cu felul în care sunt transmise de către profesioniștii mass-media.
Astfel, se poate constata în continuare că principala sursă de informare este spațiul virtual, mai exact media online, urmate de televiziune și radio, ceea ce denotă reflexul dobândirii informației din sursele cele mai versatile și mobile. Mai departe, pe primul loc în topul încrederii cetățeanului din perspectiva deontologiei presei se află echidistanța. Acest rezultat reflectă faptul că opinia publică are nevoie de transpunerea independenței editoriale mai mult decât de alte aspecte, care, totuși, se situează la mică distanță (politica editorială sau prezența profesioniștilor în posturile de conducere).
În directă legătură cu faptul că informația este obținută din media online, a reieșit că majoritatea cetățenilor consideră că presa tipărită nu va recupera terenul pierdut în fața Internetului, ceea ce arată și în continuare faptul că mileniul vitezei își menține amprenta și asupra domeniului informării.
Pentru a menține legătura breslei cu cei pe care îi deservește, propunem un nou chestionar, ale cărui rezultate le vom analiza și din perspectiva rezultatelor muncii jurnaliștilor, dar și ca profesioniști, pentru a putea adapta munca jurnalistică la cerințele consumatorilor de informație.

UZP

Despre Autor

Articole asemanatoare