default-logo

Dacia la Salon Auto Bruxelles

1-dsc_1361In perioada 14-22 ianuarie, a avut loc Salonul Auto de la Bruxelles. Cea de-a 95a editie s-a desfasurat la Expo Heysel, un loc devenit mitic pentru belgieni, caci aici au fost gazduite 2 expozitii universale, in 1935 si in 1958. Una din constructiile ridicate cu ocazia expozitiei universale din 1958 urma sa devina emblema Bruxellului, este vorba de celebrul Atomium.
Cei 435.000 de vizitatori ai acestei editii au putut admira peste 1.000 de vehicule, in cele 180 de standuri prevazute de organizatori. Anul acesta toate Marile Marci au fost prezente la Bruxelles.
Pentru constructorii de automobile, prezenta la salonul de la Bruxelles poate reprezenta intre 20 % si 30 % din vanzarile anuale.1-dsc_1426
Spre deosebire de saloanele auto de la Geneva, Detroit, Francfurt sau Tokio, unde accentul se pune pe creativitate, competenta profesionala, inovatie, la Bruxelles este vizata in primul rând promovarea marcilor si a modelelor.
Prezenta Dacia la salonul de la Bruxelles a fost salutata si apreciata si anul acesta de un numar impresionant de vizitatori. Am putut face cunostinta si admira noile autoturisme fabricate in România la Mioveni : Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Logan MCV, Dacia Stepway, Dacia Dokker, Dacia Lodgy si Dacia Duster, prezentate intr-o gama de culori atractive, cu un design modern, ceea ce le confera un stil suplu si dinamic.
1-dsc_1379De o apreciere deosebita în rîndul vizitatorilor s-au bucurat mai ales 2 modele. Dacia Logan MCV Lauréate cu 6 tipuri de motorizare, benzina, motorina, la preturi cuprinse între 10700€
Si 13900€ si Dacia Duster, echipata cu un motor DCi110CV 4×2 si dotat cu o cutie de viteze automata, în 6 trepte si dublu ambreiaj EDC, o tehnologie apropiata de cea utilizata de Renault Mégane si Talismane. Dacia Duster este al 2-lea vehicul SUV, cel mai vândut în Europa în prezent. Si à propos de statistici, în topul vânzarilor de autoturisme catre particulari în Belgia, Dacia ocupa locul 7, aflându-se pe acelasi palier cu alte marci de prestigiu, cum ar fi Toyota si Hyundai.
In ciuda unui cost destul de ridicat, între 300 si 500 €/luna, masina reprezinta mijlocul de transport numarul 1 al belgienilor, 83 % 1-dsc_1427dintre familii posedând cel putin 1 masina.
In societatea de astazi, masina reprezinta pentru unii o forma de reusita sociala, pentru altii o forma de libertate individuala, un complice al unor momente fericite din viata, o multitudine de experiente unice, uneori reflectând chiar personalitatea proprietarului. Multa lume reproseaza astazi « automobilului », « accidentele », « poluarea », « bolile cardiovasculare », în timp ce altii invoca o « dependenta psihologica » sau o « chestiune culturala ».
Despre masini s-au spus si se vor mai spune atîtea…
Fostul Presedinte al Frantei, Georges Pompidou, declara pur si simplu ca : « francezii îsi iubesc masinile »,iar celebrul constructor de automobile Ettore Bugatti spunea : « Daca automobilul ar avea sex, ar fi femeie ».

Corespondenta de la Bruxelles : Mihai Popescu-Stoenesti

Despre Autor

Articole asemanatoare