default-logo

Educație universitară: Se remarcă o nevoie acută de specializare a studenților Cum răspund universitățile acestei cerințe

Adaugat pe 27 Iul 2016
De :
Comment: Off

studenti4-e1469540283420Viitorii studenți sunt tot mai hotărâți când vine vorba de universitatea/specializarea pe care aleg să o urmeze. Dacă înainte se miza pe opțiunile multiple, tinerii vizând mai multe facultăți/universități, acum trendul este cu totul altul. Potrivit raportului lansat de D&D Research, la inițiativa Universității Româno-Americane, și care vizează măsurarea structurată a percepțiilor, nevoilor, atitudinilor și elementelor decizionale privind Educația Universitară, 48,1% dintre aceștia afirmă: „aleg Universitatea care îmi place și dau admitere numai la aceasta, îmi concentrez resursele exclusiv pe aceasta”. Statistica este susținută și din punct de vedere comportamental. Astfel, 50,2% dintre respondeti au declarat că și-au ales o singură specializare/facultate, și doar 35,3% s-au orientat spre mai multe opțiuni. Strategia folosită de către tineri în actualul procesul de înscriere la facultate este diferită de cea din 2015, când 50,7% dintre respondenți au declarat „aleg mai multe universități, una va fi prima opțiune, iar cealaltă/celelalte vor fi variantele de rezervă”.
Când vine vorba criteriul principal de care țin cont în decizia de a alege o universitate, puși în situația de a alege între specializare sau instituție, în proporție de 89,6% dintre respondenți aleg specializarea și doar 10,4% țin cont de instituție/universitate.
Și în acest an se menține o cerere ridicată pentru facultățile cu profil IT, ai căror absolvenți sunt extrem de căutați de către angajatori/ la nivelul pieței muncii, dar în comparație cu anii anteriori, numărul studenților care optează pentru specializări care înregistraseră un regres semnificativ după criză-precum finanțe sau administrarea afacerilor-este în creștere de la an la an.
„Studiul confirmă, în bună măsură, tendințele înregistrate în ultimii ani și la nivelul Universității Româno-Americane. Poziția de lider este deținută de domeniul IT, unde atât ca număr de înscriși, cât și ca trend (36,22% creștere în ultimul an), există evoluții constant pozitive. În același timp și o serie de alte specializări care aparțin profilului economic și care înregistraseră o relativă stagnare sau chiar un regres în urmă cu câțiva ani, precum afaceri internaționale, management, marketing sau turism au înregistrat în ultimii doi ani creșteri cuprinse între 12.6%, și 29,5%; o tendință similară, de creștere (28,3%), manifestându-se și în cazul științelor juridice, a afirmat Ovidiu Folcuț, Rectorul Universității Româno – Americane.
În acest context, Universitatea Româno-Americană, una dintre cele mai importante instituții de învățământ superior din România, încurajează liberul arbitru și îi îndrumă pe viitorii studenți spre un mediu academic raportat la planurile lor de viitor.
Astfel, Universitatea Româno-Americane pune la dispoziția viitorilor studenți o gamă largă de specializări: Drept, Economia comerțului turismului și serviciilor, Informatică economică, Computer Science for Economics (EN), Management, Marketing, Afaceri internaționale, Finanțe și bănci, Contabilitate și informatică de gestiune, International Business (EN), Economie și afaceri internaționale.
Universitatea Româno-Americană oferă pentru anul universitar 2016-2017 locuri pentru programele de licență fără taxă. Primii 20% din totalul studenților înmatriculați în anul I de studii, la programele cu predare în limba română, vor beneficia de scutirea integrală a taxei de școlarizare pentru anul universitar 2016-2017.
Cercetarea realizată de D&D Research a relevat și că 96,3% dintre tineri au ultimul cuvânt în alegerea universității, părinții situându-se pe loc secund, într-o proporție de doar 3,7%, iar printre criteriile principale în alegerea universității se regăsesc dotările campusului și bursele de studiu.

Studiul a fost realizat în perioada aprilie – mai 2016 și este reprezentativ la nivel național pentru orașe cu peste 50.000 de locuitori. Ancheta sociologică a fost efectuată telefonic pe 675 de persoane, tineri 16-23 ani (50%) și părinți cu copii între 16-23 ani (50%).

Despre Autor

Articole asemanatoare