default-logo

Sibiu: Oratoriul ‘Patimile după Matei’ se va cânta cu peste o sută de artiști pe scenă în Biserica Evanghelică

Filarmonica din Sibiu a pus, luni, în vânzare biletele pentru Oratoriul ”Patimile după Matei” de Johann Sebastian Bach, care se va cânta joi, la Biserica Evanghelică, cu peste o sută de artiști pe scenă, potrivit unui comunicat de presă remis AGERPRES.
Oratoriul „Patimile după Matei” va avea ca dirijor pe Nicolae Moldoveanu. Pe scenă vor evolua soprana Cristina Radu, contratenorul Cezar Ouatu, tenorii Szerokovan Janos și Gernot Heinrich, bas Răzvan Georgescu și bas-baritonul Șerban Vasile, Corul Filarmonicii de Stat ‘Transilvania” Cluj-Napoca și Corul local de copii din Sibiu.

Biletele pentru acest eveniment se pot procura de la Casa de bilete a Filarmonicii de Stat Sibiu începând de luni, în intervalul orar 12.00-16,00. Prețul unui bilet este de 30 de lei. Se acordă o reducere de 50% pentru elevi, studenți și pensionari.

” ‘Patimile după Matei’ (Matthaus Passion) de J. S. Bach este o capodoperă a muzicii religioase, ale cărei profunzimi ecleziastice nu pot decât să ne răscolească gândurile, emoțiile și să ne îndrepte către lucrurile cu adevărat importante din viața noastră. Dedicat Bisericii Protestante, a cărei adept a fost Johann Sebastian Bach, oratoriul ‘Patimile după Matei’ impune o sinteză artistică grandioasă și adâncă. Despre importanța acestui demers componistic realizat în 1729, la șase ani după preluarea postului de cantor la Thomaskirche din Leipzig, ne dă indicii chiar manuscrisul aflat acum la Berlin. ‘Passio Domini nostri Jesus Cristus secundum Evangelistam Mattheum’ (titlul original) e foarte îngrijit, ca și când ar fi lucrat cu rigla și compasul, iar pentru intervențiile Evanghelistului a folosit cerneală roșie, tocmai pentru ca mesajul divin să se distingă de restul textului”, se arată în comunicat.

Pentru libret, compozitorul a colaborat cu Christian Friedrich Picander, iar ceea ce a rezultat reprezintă o excepțională combinație între două genuri, adică între oratoriu și dramă muzicală, ce se bazează pe evenimentele descrise de apostolul Matei în Evanghelia sa. Pe parcursul amplei desfășurări muzicale se confruntă două lumi diferite stilistic și filosofic: lumea coralului protestant, pe de o parte, și lumea frământată a teatrului, a dramei cu personaje reale, pe de altă parte.

AGERPRES

Despre Autor

Articole asemanatoare