default-logo

Stiri dim media internaţională

Ultimul raport Digital 2017 dezvaluie o creștere cu 21% a utilizării mediei sociale în 2016. O altă cifră, 91%, arată că utilizatorii rețelelor sociale folosesc în acest scop telefonul mobil. Cercetarea a fost facută de Hootsuite, cea mai folosită platformă de gestiune a mediei sociale și de We Are Social, agenția mondială a mediilor sociale. Raportul se referă la mediile sociale și la tendințele digitale din lumea întreaga. Examinând datele din 238 de țări, al șaselea raport anual arată clar că acum, 50% din populația lumii este conectată la internet. Iată câteva dintre cele mai interesante constatări : pătrunderea internetului a crescut cu 10% în ultimele 12 luni și a atins 3,773 miliarde de oameni, adică jumatate din populația globului ; utilizarea globală a mediilor sociale a crescut cu 21% în ultimele 12 luni, atingând 2,8 miliarde de utilizatori în lumea întreagă ; utilizarea mediei sociale mobile a crescut cu 30% de la un an la altul și a depășit 2,5 miliarde de utilizatori în lume ; 91% dintre utilizatorii rețelelor sociale le accesează pe telefonul mobil. În America de Nord și în America de Sud, penetrarea regională a internetului a progresat cu 8% în 2016. SUA au contribuit cu 22 de milioane de utilizatori din cele 88 de milioane de noi utilizatori de media sociale. Folosirea intensivă a telefoanelor inteligente și a mesageriei de diferite tipuri a modificat semnificativ modul de comunicare al oamenilor. În consecință, organizațiile și organismele de stat și private ar trebui sa își transforme startegiile de comunicare pentru a ajunge la cât mai mulți oameni în timp real. Analiștii sunt de acord acum că cea mai mare oportunitate pentru acestă lume conectată digital este capacitatea de a conversa imediat, indiferent de oră și de meridian. Mediile sociale le permit organizațiilor să ajungă la foarte mulți oameni, să le câștige încrederea și să poată construi acțiuni, evenimente, campanii. Dar, această extraordinară capacitate de a uni și a difuza informații, presupune și o mare responsabilitate pentru cei care gestionează mediile sociale. Noul raport reunește date culese de cele mai mari companii de măsurare a comportamentului online : GlobalWebIndex, GSMA Intelligence, Statista și Akamai.
https://hootsuite.com
Eurovision a semnat un acord de conectivitate cu Dubai Media Incorporated-DMI. Scopul acordului este furnizarea de instalații de difuzare a știrilor mondiale și o conexiune permanentă la rețeaua mondială de fibră optică a Eurovision-FiNE. DMI va avea posibilitatea de a accesa o mare gama de servicii pe care le furnizează Eurovision radiodifuzorilor pentru ameliorarea reportajelor din actualitate, beneficiind, în același timp, de abonamente convenabile pentru nevoile individuale.Extensia serviciilor Eurovision spre Dubai Media Incorporated, una dintre cele mai importante organizații media din Emiratele Arabe Unite, raspunde ambițiilor EBU de a satisface exigențele publicului și de a înțelege mai bine nevoile comerciale ale clienților. Prin acest acord, Dubaï TV, Dubaï Sports și Dubaï Racing vor fi în măsură să se sprijine pe o rețea solidă pentru nevoile lor în materie de media.Saleh Lootah, directorul departamentului tehnologic al DMI a declarat că organizația se concentrează pe inovație și calitate, iar acordul semnat o va ajuta să obțină conținuturi diverse și informații rapide din lumea întreagă, datorită rețelei mondiale a Eurovision.
https://www.ebu.ch/news
Marea Britanie și-a crescut exporturile de programe de televiziune cu 10% în perioada 2015-2016, ajungând la încasări de 1.326 milioane de lire sterline, față de 1.205 milioane de lire sterline în 2014-2015. Ultimul raport britanic asupra exporturilor de programe de televiziune arată și o creștere importantă a activității pe piața chineză, care a crescut cu 40% față de 2014-2015. Un acord de coproducție între Marea Britanie și China, semnat în decembrie 2016, ar putea mări și mai mult procentul pentru anii următori. Cel mai mare partener comercial al Marii Britanii la acest capitol sunt SUA, unde vânzările au crescut cu 16% în perioada 2015-2016, ajungând la 497 milioane de lire sterline. Australia este a doua mare piață, cu vânzări de 106 milioane de lire sterline. Principala sursă de venituri sunt produsele de televiziune finite, seriale, emisiuni, în special online. Iar vânzarea drepturilor digitale a crescut cu 79% pentru a ajunge la 248 milioane de lire sterline. Mark Garnier, sub-secretar de stat în Ministerul Comerțului Internațional declara, cu ocazia prezentării raportului, că inovația și creativitatea britanice sunt considerate printre cele mai mari atuuri ale sectorului, iar guvernul va suține în continuare cu fonduri creația audiovizuală, fie că este vorba despre micile companii digitale de creație sau despre marile case de producție din Marea Britanie. Pe măsură ce Brexitul va deveni operațional, susținerea guvernului pentru acest sector creativ va trebui să fie și mai importantă. Paul Dempsey, președintele departamentului de marketing internațional al BBC Worldwide a adăugat că telespectatorii din lumea întreagă apreciază și caută producțiile britanice care se vând bine în SUA și în China cu care BBC a încheiat un acord pentru producerea unor versiuni chineze pentru unele filme și programe. Raportul BBC mai arată că s-au obținut creșteri substanțiale în vânzările de televiziune pentru Japonia, Coreea de Sud și India. Din partea BBC, cele mai mari investiții s-au făcut pentru conținuturile premium și pentru scenarii. Raportul BBC a mai arătat importanța din ce în ce mai mare a drepturilor digitale, în special pentru platformele Netflix și Amazon.
http://www.pact.co.uk

Comisia Europeana a decis să analizeze cu seriozitate numeroasele probleme cu care se confruntă Euronews, canalul european de televiziune creat ca o replică europeană la CNN. Angajații Euronews au trimis o scrisoare comisarului care răspunde de piața unică digitală, prezentându-i nemulțumirile lor. Personalul este îngrijorat în special, de disponibilizări și de absența unei definiri clare a proiectului editorial. Salariații se tem că Euronews nu mai este organizația înzestrată cu o abordare europeană, așa cum se anticipa la înființarea ei. O altă problemă este viitorul secției ucrainene pentru care au fost suspendate finanțările. Redacția a fost cumpărată în martie 2015 de oligarhul Dmytri Firtash, care a decis, recent, să abandoneze proiectul. Ulterior, redacția rusă a refuzat să dea de lucru jurnaliștilor ucraineni, în conformitate cu dreptul francez al muncii la care se aliniază Euronews. Angajații care semnează scrisoarea se declara mândri de colegii lor ucraineni, datorită cărora Euronews a oferit cea mai bună mediatizare a crizei ucrainene pentru publicul european. Pierderea acestei voci ar fi inestimabilă pentru televiziunea europeană, apreciază semnatarii scrisorii, care atrag atenția asupra faptului că și secția turcă riscă să fie suprimată ca urmare a refuzului televiziunii publice turce de a o mai finanța. Amenințate sunt și redacțiile arabă și farsi care ar putea sa continue doar pe internet, deși pentru ele există un public potențial de milioane de telespectatori.Într-o lume confruntată cu amplificarea populismului și lipsa de entuziasm pentru proiectul european, se mai spune în scrisoare, Euronews ar putea sa-și continue rolul de apărător al valorilor europene.Intr-un raspuns la scrisoare, datat 10 februarie, Andrus Ansip, comisarul pentru piața unică digitală s-a declarat total de acord cu faptul că Europa trebuie să continue sa-și facă vocea auzită.El a adăugat că în Comisie se studiază noul acord strategic între Euronews și NBC Universal , mai ales din punctul de vedere al libertății editoriale de care ar trebui să se bucure Euronews.In 2015, miliardarul egiptean Naguib Sawiris a cumpărat 53% din participația la Euronews, după o vizită a lui Vladimir Putin în Egipt, trezind suspiciuni în legătură cu independența postului și cu linia sa editorială.In decembrie 2016, canalul american NBC News și-a anunțat intenția de a cumpăra o parte substanțială din acțiuni, în condițiile în care Naguib Sawiris rămâne acționar majoritar. Anul trecut, Comisia Europeană a alocat 25 de milioane de euro pentru Euronews.
Luna trecuta, însă, Consiliul comisarilor a decis prelungirea cu încă patru ani a convenției-cadru de parteneriat între Comisia Europeană și Euronews. Aceasta va permite Comisiei să mențină sprijinul financiar pentru Euronews și în 2017 la nivelul celui din 2016, așa cum fusese agreat de colegiul comisarilor în decembrie anul trecut. Pe de altă parte, colegiul a examinat și soluțiile financiare ce permit continuarea sprijinului acordat rețelei Euranet pentru producerea programelor referitoare la afacerile europene. Analiza s-a făcut pe baza acordului dintre Consiliu și Parlamentul European care stabilea creșterea bugetului alocat de U.E pentru Acțiunile Multimedia care susțin Comisia. Pe baza acestei înțelegeri, Comisia va încheia cu Euranet un acord imediat ce va fi posibil.
http://www.euractiv.fr

 

AUTOR: Maria-Denise Theodoru

Despre Autor

Articole asemanatoare