default-logo

Excluderea, cea mai răspândită formă de bullying la școală

Bătăușul stereotip amenință de obicei colegii mai mici de clasă cu violența fizică, dar cercetătorii de la Universitatea din Missouri-Columbia constată că cea mai comună varietate de hărțuire este de fapt mult mai subtilă. Studiul lor a evidențiat faptul că bullying-ul „agresiv relațional” este o problemă mult mai frecventă.
Această varietate de hărțuire implică, de obicei, excluderea socială a colegilor din activitățile de grup și/sau răspândirea de zvonuri dăunătoare. Acest tip de agresiune poate face ravagii asupra unui psihic tânăr, atât din punct de vedere emoțional, cât și social. „Studiile anterioare sugerează că atunci când un copil este exclus de la activitățile sociale de către colegii săi de la școală, rezultatele pentru acel copil atât pe termen scurt, cât și pe termen lung vor fi la fel de dăunătoare ca și cum ar fi lovit cu pumnii sau pălmuit în fiecare zi. Acest studiu aruncă o lumină asupra excluziunii sociale cu care se confruntă deseori tinerii”, spune Chad Rose, profesor asociat la Colegiul de Educație și Dezvoltare Umană și director al Laboratorului Mizzou Ed Bully Prevention Lab, într-un comunicat universitar.
Cercetătorii au analizat rezultatele unui sondaj care a făcut parte dintr-un proiect mai amplu de evaluare a climatului școlar, care a cuprins zeci de școli gimnaziale și instituții liceale din cinci districte școlare din sud-estul Statelor Unite. În total, peste 14.000 de elevi au fost de acord sau dezacord cu diverse afirmații legate de atitudini pro-bullying, popularitate percepută și agresiune relațională. „Ceea ce am descoperit este că tinerii care se percep ca dominanți social sau populari susțin atitudini pro-bullying, dar ei nu se percep ca fiind implicați în agresiune relațională. Când copiii sunt la școală, asemănarea este adesea sărbătorită, dar când devin adulți, individualitatea este ceea ce ne face să ieșim în evidență și să excelăm în locurile noastre de muncă și în viață”, notează Rose.
Prof. Rose explică că, dacă copiii nu învață cum să-și transmită eficient gândurile, dorințele și nevoile, vor fi mult mai probabil să ajungă să se comporte într-un mod agresiv. Studiul este publicat în revista Preventing School Failure Alternative Education for Children and Youth. (redacția UZPR)
foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*