default-logo

Relatare, interviuri, fotografii, înregistrări audio, distribuire pe rețelele sociale. Tinerii jurnaliști se pregătesc pentru noua realitate a presei

Centrul de Cercetare Pew raportează că angajarea în redacțiile din SUA a scăzut cu 26% între 2008 și 2020. Și, conform Centrului Tow pentru Jurnalism Digital, aproape 100 de branduri de știri s-au închis din martie 2020.
Dar nu totul este „întuneric”. Potrivit aceluiași Pew, angajarea în redacțiile digitale este în creștere, iar publicațiile experimentează cu modele creative de abonamente și formate de relatare. Pentru a sprijini următoarea generație de jurnaliști și pentru a-i ajuta să navigheze în meandrele acestei noi ere a informației, programe de jurnalism ca MSU Denver evoluează pentru a pregăti mai bine studenții.
Potrivit red.msudenver.edu, jurnaliștii contemporani trebuie să fie creatori cu mai multe fațete, capabili să efectueze interviuri, să facă fotografii, să captureze audio și să distribuie totul pe rețelele sociale. „Unul dintre lucrurile care au fost cu adevărat valoroase pentru mine este că am fost învățat cum să scriu o varietate de stiluri diferite, ceea ce este cu adevărat important. Fie că jurnalismul trece la doar online sau tipărit supraviețuiește cumva, trebuie să știi cum să scrii o poveste.”, susține unul dintre studenți.
În timp ce cursurile de bază, inclusiv etica jurnalismului, par să nu meargă nicăieri, în ultimii ani MSU Denver a adăugat cursuri de fotojurnalism, vizualizare de date, documentare sociale (unde studenții vizitează alt oraș pentru a surprinde povești) și chiar jurnalism cu drone. Jurnalismul de soluții, discursul civil și rețelele sociale sunt infuzate pe tot parcursul curriculei. Studenților li se oferă, de asemenea, truse care „vor transforma un telefon mobil într-un centru de producție”, inclusiv un trepied, un kit de lumină și un microfon, susține Chris Jennings, președintele Departamentului de Jurnalism și Producție Media.
Steve Krizman, profesor asociat de Jurnalism și Relații Publice la MSU Denver, vrea să formeze studenții să spună povești în orice domenii îi intrigă, fie că este vorba despre modă sau sport pentru publicații de nișă, prin videoclipuri YouTube sau într-o echipă de comunicare corporativă. Studenții sunt încurajați să urmeze cursuri de relații publice sau scriere tehnică, precum și cursuri specifice unui subiect, cum ar fi Geologie, pentru cineva interesat să acopere schimbările climatice. „Seamănă puțin mai mult cu șahul tridimensional. Termenul despre care vorbim este „atomizați conținutul”. Această expresie înseamnă înțelegerea diferitelor audiențe și modul în care puteți împărtăși sau spune o poveste pe diferite platforme”, consideră Krizman.
Una dintre principalele preocupări ale jurnaliştilor de astăzi este un model de afaceri depășit, care dăunează veniturilor jurnaliştilor şi face ştirile inaccesibile pentru mulţi, ca urmare a paywall-urilor. Cum pot școlile de jurnalism să pregătească elevii pentru această nouă realitate?
Krizman recunoaște că antreprenoriatul este o parte din ce în ce mai mare a afacerii: „Devine din ce în ce mai mult o economie chiar și jurnalismul. Un lucru pe care l-am făcut, nu (doar la cursuri), ci în consilierea studenților, este să încerc să-i ajut să judece singuri dacă trebuie să intre în această industrie ca antreprenori – sunt ei pregătiți pentru asta? Ce trebuie să știe și să facă pentru a fi pregătiți pentru asta?”. În 2019, mai mult de o treime din forța de muncă din SUA a lucrat independent, potrivit Sindicatului Freelancers.
Profesorii încurajează, de asemenea, studenții să caute experiență independentă în timpul școlii, pentru a începe să construiască rețele și relații. Membrii facultății afiliați sunt, de asemenea, esențiali, deoarece aduc momentul actual al jurnalismului în sala de clasă.
Poate cea mai mare provocare cu care se confruntă școlile de jurnalism este să țină pasul cu o industrie care evoluează pe zi ce trece datorită tehnologiei actualizate și preferințelor consumatorilor. În acest scop, profesorii MSU Denver sunt concentrați să-i ajute pe studenți să dezvolte „cunoștințe de lucru” despre diverse tehnologii și tipuri de media, detaliază Krizman, astfel încât să poată aplica aceste abilități în lumea reală. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*