default-logo

Canalele media publice maghiare continuă să „lase loc” propagandei ruse

Uniunea Maghiară pentru Libertăți Civile (TASZ) și think-tankul Capital Politic (PC) se vor adresa Comisiei Europene pentru că, în timp ce blocul comunitar a interzis propaganda rusă pe teritoriul său, mass-media publice maghiare difuzează astfel de conținut nestingherite, au declarat cele două organizații, citate de Telex.
Uniunea Europeană a interzis Sputnik și RT, sponsorizate de statul rus, să desfășoare orice activitate în UE, iar instituțiilor media din statele membre li se interzice, de asemenea, să difuzeze sau să distribuie conținutul acestora. Cu toate acestea, canalele media publice maghiare continuă să folosească propaganda rusă ca sursă și alteori difuzează mesaje rusești de dezinformare fără critici, punctează organizațiile. „Uniunea Europeană a acționat cu o viteză și o eficacitate exemplare împotriva dezinformării războiului rusesc și nu poate permite mass-media publice maghiare să ignore fără consecințe regulile europene comune în această chestiune”, explică Stefánia Kapronczay, director executiv al TASZ.
Cele două organizații solicită acum Comisiei să se asigure că mass-media publice ale unui stat membru nu pot acționa ca o ușă din spate pentru distribuitorii de propagandă interzisă. „În vremuri de război, informația echilibrată este de o importanță capitală, mai ales când agresiunea are loc în țara vecină și statul agresor, Rusia, încearcă să transfere responsabilitatea pentru acest război asupra sistemului de alianțe al Ungariei. Dacă afirmațiile false ale Kremlinului sunt diseminate societății maghiare de către actori politici interni, sarcina Moscovei este ușoară, deoarece aceste narațiuni pot induce publicului maghiar ideea că Kremlinul nu este responsabil pentru atacul asupra Ucrainei”, arată Patrik Szicherle, analist la Political Capital.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*