default-logo

(Și) HBO s-a născut din jurnalism

Reporterii Felix Gillette și John Koblin explică, în noua lor carte, „It’s Not TV: The Spectacular Rise, Revolution, and Future of HBO”, că faimosul brand HBO s-a născut din jurnalism, ca un produs secundar al planului Time Inc. de a-și diversifica abordarea. Reportajele lor de bârfă, pline de cameo, trece prin povestea improbabilă despre cum o companie de presă scrisă a investit într-o schemă de a aduce o imagine de televiziune mai clară în anumite cartiere și a descoperit că programarea originală era o modalitate mai ieftină de a-și umple lista de plătitori. Pentru a atrage spectatorii, primii directori ai HBO au visat o rețea care a sfârșit prin a reflecta cultura contemporană – poliția și criminalitatea, știrile politice și din industrie – mai bine decât multe secțiuni din ziare dedicate acestor subiecte.
Gillette și Koblin au petrecut ani acoperind mass-media pentru Bloomberg News și New York Times, iar cea mai mare parte a reportajelor provine din propriile lor povești. Ca o emisiune HBO, cartea încearcă să modeleze un fir convingător, emoțional, din aceste titluri. Și, tot ca o emisiune HBO, atrage foarte mult din altele, notele de final dezvăluind adesea că ceea ce părea a fi un citat dintr-un interviu original a fost extras dintr-un proiect de istorie orală HBO sau chiar dintr-un podcast despre „The Sopranos”.
La fel ca ziarele din Londra victoriană, HBO a atras audiențe cu subiecte tabu. Filmul „Totul despre sex” a fost bazat pe o serie de rubrici ale unui jurnalist.
Potrivit washingtonpost.com, autorii dau detalii și despre reperele trecerii de la jurnalism la streaming. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*