◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Studiu. Marile branduri de modă, beneficiare indirecte ale defrișărilor masive din Amazon

Noi cercetări asupra lanțurilor globale de aprovizionare complexe ale industriei modei arată că o serie de mărci mari ale industriei contribuie la defrișarea pădurilor tropicale amazoniene, indirect, pe baza legăturilor lor cu tăbăcării și alte companii implicate în producția de piele și articole din piele.
Raportul realizat de Stand. Earth, o firmă de cercetare a lanțurilor de aprovizionare, a analizat aproape 500.000 de baze de date vamale și a constatat că mărci precum Coach, LVMH, Prada, H&M, Zara, Adidas, Nike, New Balance, Teva, UGG și Fendi au conexiuni multiple cu o industrie care susține defrișarea Amazonului.
Peste 50 de mărci au mai multe legături din lanțul de aprovizionare cu cel mai mare exportator brazilian de piele, JBS, despre care se știe că este implicat în tăierile masive de păduri. JBS și-a luat recent angajamentul de a atinge zero defrișări în lanțul său global de aprovizionare până în 2035, țintă pe care grupurile de mediu o consideră insuficientă.
Descoperirile sunt considerate surprinzătoare, în parte, pentru că o serie de mărci au anunțat recent politici de a se desprinde de firmele de pe lanțurile de aprovizionare care contribuie la defrișările extinse. „Cu o treime din companiile chestionate având o politică în acest sens în vigoare, asta ar trebui să aibă un impact asupra defrișărilor. Dar rată defrișărilor este în creștere, așa că politicile nu au niciun efect material”, atrage atenția Greg Higgs, unul dintre cercetătorii implicați în raport. Concret, casa de modă LVMH, de exemplu, s-a dovedit a fi cea mai implicată în conexiuni cu defrișarea Amazonului, în ciuda faptului că la începutul acestui an, brandul s-a angajat, alături de UNESCO, să protejeze regiunea vulnerabilă.
Defrișările din ecosistemul critic al Amazonului continuă într-un ritm alarmant. Cercetările au arătat că industria creșterii vitelor este cel mai mare factor în această ecuație distructivă, iar industria modei are un rol important în uriașa „mașinărie” de export de piele. Proiecțiile arată că, pentru a continua să furnizeze consumatorilor portofele, genți și pantofi, industria modei trebuie să sacrifice 430 de milioane de vaci anual, până în 2025.
Chiar dacă analiză nu evidențiază o legătură directă între fiecare brand de modă și defrișarea Amazonului, cercetătorii au descoperit conexiuni care sporesc probabilitatea ca orice articol de îmbrăcăminte să provină de la crescătoriile de vite din Amazon, o industrie descrisă ca fiind principalul vinovat al defrișărilor din zonă. „Scopul este de a dezvolta un plan clar pentru industria modei, ca să fie închise aceste lacune”, consideră Jungwon Kim, vicepreședinte de strategie al Slow Factory, organizație non-profit de justiție climatică și partener la elaborarea raportului. La rândul său, Sonia Guajajara, coordonatorul executiv al Alianței Popoarelor Indigene din Brazilia, susține că brandurile de fashion au „responsabilitatea morală, influența și resursele economice să nu mai lucreze cu furnizorii care contribuie la defrișarea Amazonului. Astăzi, nu în 10 ani, nu în 2025”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *