◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Coronavirus: Cum a influenţat criza sanitară activitatea agenţiilor de presă din Europa

Criza sanitară provocată de pandemia de coronavirus a influenţat major activitatea agenţiilor de presă din Europa în ceea ce priveşte procedurile de lucru, iar unele se aşteaptă la o scădere a veniturilor, după cum au declarat directorii unora dintre aceste instituţii media în interviuri publicate luni pe site-ul Alianţei Europene a Agenţiilor de Presă (EANA).

Este cazul Agence France Presse (AFP, Franţa), care se aşteaptă la scăderea veniturilor în urma crizei de COVID-19, chiar şi cu viitorul sprijin constant previzibil din partea statului francez. Preşedintele AFP, Fabrice Fries, contează pe forţa proprie a agenţiei pentru protejarea marjei de profit. În ceea ce priveşte schimbările în modul de funcţionare impuse de criză, a fost lansat un program masiv de lucru la domiciliu: la sediul din Paris au lucrat în medie mai puţin de 40 de angajaţi în timpul perioadei de izolare, comparativ cu 1.000 într-o zi normală, după cum a explicat Fries. Potrivit acestuia, utilizarea de către angajaţi a unui echipament de protecţie complet este obligatorie şi toate misiunile de presă sunt voluntare.

La o eventuală scădere a veniturilor, ca un impact negativ pe termen mediu al crizei, se aşteaptă şi directorul agenţiei de presă a Andorrei (ANA), Alex Teres, în pofida faptului că a raportat o creştere cu 50% a numărului de ştiri produse în această perioadă. ANA este o agenţie de presă cu capital privat 100%, iar sprijinul guvernului şi al instituţiilor publice, precum şi al companiilor private este esenţial pentru continuarea furnizării unui serviciu public de ştiri, a declarat Teres.

Directorul general al AGERPRES, Claudia Nicolae, consideră că agenţiile de presă trebuie să demonstreze încă o dată că sunt în prima linie de furnizare a unor informaţii reale şi de înaltă calitate, pe care populaţia se bazează. ”Nu suntem jurnalişti doar în perioade de pace şi seninătate, nu trebuie să raportăm doar lucruri bune şi frumoase. Arătăm societăţii faptele, evenimentele, problemele, totul aşa cum este şi aşa cum vine”, a spus ea, subliniind că agenţiile de ştiri nu trebuie să uite niciodată misiunea lor publică de a furniza informaţii corecte şi obiective, în special în perioadele de criză, când interesul pentru ştiri de actualitate este în creştere şi când ştirile false şi dezinformarea cresc.

Şi preşedintele şi directorul general al ANA-MPA (Grecia), Eftychios Pallikarisconsideră că mai ales în perioadele de criză este crucial pentru o agenţie de presă să rămână fidelă principiilor de bază ale jurnalismului, obiectivitate, exactitate, acurateţe, rapiditate, pentru a evita propagarea de informaţii înşelătoare sau chiar dezinformare din partea unor actori statali sau non-statali, indiferent de cât de competenţi şi eficienţi sunt în abordarea crizei.

AGERPRES

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *