default-logo

Proprietățile virtuale se vând cu sute de milioane de dolari… reali

Vânzările de proprietăţi imobiliare în metaverse au depăşit 500 de milioane de dolari anul trecut şi s-ar putea dubla în 2022, potrivit investitorilor şi firmelor de analiză.

Creşterea recentă a vânzărilor a fost declanşată de anunţul Facebook că îşi schimbă numele în Meta, pentru a se concentra pe metaverse.

Vânzările imobiliare au crescut de aproape nouă ori, la 133 de milioane de dolari, în noiembrie, potrivit MetaMetric.

Un raport de la BrandEssence Market Research a constatat că piaţa imobiliară metaverse este de aşteptat să crească la o rată anuală cumulată de 31% pe an, din 2022 până în 2028.

„Există riscuri mari, dar şi posibile recompense mari”, susține Janine Yorio, CEO al Republic Realm, investitor imobiliar metaverse, care a plătit o sumă record, de 4,3 milioane de dolari, pentru „teren” în cea mai mare platformă imobiliară metaverse, Sandbox. Compania dezvoltă 100 de insule, numite Fantasy Islands, cu propriile vile şi o piaţă aferentă de bărci şi jet ski-uri. Nouăzeci dintre insule s-au vândut în prima zi pentru 15.000 de dolari fiecare, iar unele sunt listate pentru revânzare pentru mai mult de 100.000 de dolari.

Peste o duzină de platforme vând acum proprietăţi imobiliare în metaverse, iar altele noi apar aproape săptămânal.

Există un total de 268.645 de parcele pe cele patru platforme.

Locaţia poate conta în continuare. O serie de companii, mărci importante şi investitori se revarsă în noua cumpărare efervescentă, sperând să intre în viitoarele Manhattan digital sau Monaco.

Andrew Kiguel, CEO al Tokens.com, cu sediul în Toronto, a strâns recent un fond de 16 milioane de dolari pentru a investi în proprietăţi imobiliare metaverse, banii fiind alocaţi aproape în totalitate pentru cumpărarea de terenuri şi angajarea de personal. Kiguel a spus că este pe cale să anunţe contracte cu două mărci de îmbrăcăminte din America de Nord, unde închiriază spaţiu pe proprietatea sa pentru a dezvolta… vitrine sau experienţe. În opinia sa,  adevărata oportunitate în terenul metaverse-ului este comercială – închirierea de spaţiu şi găzduirea de evenimente pentru companiile care doresc să facă publicitate unui public digital mai tânăr. El a spus că a purtat discuţii cu firme de contabilitate, bănci de investiţii, podcasturi şi fonduri mutual, pentru a-şi construi o prezenţă în metavers. „Vorbim chiar şi cu companiile despre montarea de panouri digitale în sălile de conferinţe virtuale unde oamenii se pot întâlni”, susține Kiguel.

Există voci care afirmă că „terenul” metaverse este doar cea mai recentă variațiune a unei scheme ponzi crypto, atrăgând investitorii neavizaţi în proiecte care s-ar putea dovedi în cele din urmă lipsite de valoare.

În timp ce pământul real are o raritate naturală, terenul virtual este uşor de creat, cu cod. Nu există limită pentru numărul de noi platforme metaverse care se pot lansa.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*