default-logo

Studenții americani, implicați în salvarea jurnalismului local

Posturile de știri locale din SUA se luptă să aducă venituri din publicitate și abonamente. Nu este o problemă nouă, dar cu tot mai puține locuri de muncă în jurnalism, un număr tot mai mare de redacții locale au găsit o soluție potențială: studenții la jurnalism.
Pandemia, plasată pe un fundal de tumult politic și economic, a generat un declin și mai accentuat într-o industrie locală de știri slăbită de decenii de scădere a veniturilor și reduceri ale producției și livrărilor. În comunitățile rurale și urbane din întreaga țară, rezidenții au acces redus sau deloc la știri și informații locale credibile sau cuprinzătoare – trăiesc în ceea ce se numește „deșertul de știri”.
Studiile arată că oamenii care locuiesc în „deșerturile de știri” sau în alte locuri cu puține știri locale sunt mai puțin implicați în comunitatea lor. De asemenea, au mai multe șanse să creadă în informațiile false răspândite online prin intermediul rețelelor sociale și al site-urilor web false, relatează The Coonversation.
Prin colaborări formale și informale, studenții la jurnalism ajută la deservirea comunităților în care se află universitățile lor, aducând contribuții susținute în mass-media locale. Se estimează că 10% dintre reporterii capitolelor de state din întreaga țară sunt studenți. În unele state, cum ar fi Missouri, studenții reprezintă puțin mai mult de jumătate din corpul de presă, conform unui raport din 2022 publicat de Centrul de Cercetare Pew.
De exemplu, Colegiul de Jurnalism Philip Merrill, de la Universitatea din Maryland, operează Capital News Service, care oferă zilnic știri de ultimă oră și aprofundate ale studenților despre Maryland organizațiilor de știri partenere, inclusiv posturilor de televiziune.
Unele dintre aceste colaborări – cum ar fi cele dintre Universitatea Franklin Pierce și ziarul Keene, New Hampshire, Sentinel – există de mai bine de un deceniu. Exemple mai noi includ colaborarea dintre Connecticut College și site-ul de știri local The Day.
În 2019 s-a creat un parteneriat între o clasă de reportaj de la Endicott College, din Massachusetts și Gannett, cel mai mare lanț de ziare care deservește comunitățile de la nord de Boston. În acel an, Gannett a cumpărat 21 de publicații în regiunea North Shore din Massachusetts, cu 32 de angajați editoriali care deservesc 22 de comunități. Într-o clasă numită Beat Reporting, elevii Endicott primesc instrucțiuni despre găsirea și prezentarea ideilor de povești, realizarea de interviuri, simplificarea informațiilor complexe și structurarea diferitelor tipuri de povești. În fiecare săptămână, studenții sunt desemnați să relateze despre poveștile din orașele și orașele din jurul colegiului, pentru a fi publicate în magazinele locale ale lui Gannett. În multe privințe, clasa funcționează ca o redacție, cu studenții implicați în fiecare etapă a relatării știrilor. În octombrie 2021, Colegiul Grady al Universității din Georgia a anunțat că va reînvia un ziar comunitar din apropiere, care era programat să se închidă.
Un sondaj realizat de Centrul de Cercetare Pew a constatat că doar 21% dintre americani spun că fie au vorbit, fie au fost intervievați de un jurnalist local. Parteneriatele știri-academice permit studenților să pună în practică principiile și tehnicile predate în sălile de clasă.
Instituțiile academice sunt bine poziționate pentru a susține jurnalismul care să-și servească comunitățile, aflate adesea în afara zonelor de acoperire a știrilor de elită. Multe instituții de învățământ superior sunt bine finanțate și oferă spațiul fizic pentru ca mințile să dezvolte un scepticism sănătos și să investigheze probleme complexe din societate. Și mulți au găzduit posturi publice de radio de zeci de ani, fără a impune limite ale independenței editoriale sau financiare.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*