default-logo

Semafor – proiect pentru vremuri noi al al jurnaliștilor de „gardă veche”

Când două dintre cele mai cunoscute figuri din jurnalismul american au anunțat – în ianuarie – că renunță la joburile lor prestigioase pentru a lansa o nouă afacere media, au fost întâmpinate cu oarecare scepticism. Justin Smith, fostul director executiv al Bloomberg, și Ben Smith, fostul editorialist al New York Times, jurnaliști de „gardă veche”, au pariat că pot depăși obstacolele care au împiedicat o grămadă de start-up-uri de jurnalism lansate în ultimele două decenii. Șapte luni mai târziu, contururile timpurii ale noii întreprinderi încep să apară, înainte de lansarea planificată pentru octombrie.
După ce a asigurat finanțare de 25 de milioane de dolari de la diverse persoane, start-up-ul numit Semafor angajează jurnaliști. Pe lângă adunarea unei echipe de reporteri, Semafor plănuiește să deschidă birouri în alte părți ale lumii, începând cu Africa, și a angajat-o pe Yinka Adegoke, jurnalist în Nigeria și fost editor pentru Africa la Quartz, pentru a conduce echipa „Marii noștri concurenți care domină știrile globale au fost creați în secolul al XX-lea. Ei exportă știri din Londra sau din Atlanta sau din New York. Încercăm să construim o modalitate mult mai conectată, pentru vremuri total diferite”, explică Ben Smith, într-un interviu recent, citat de Financial Times. „Media de știri de astăzi arată identic cu cea din 1990. Formatul este la fel, mărcile mari sunt aceleași”, adaugă McCabe.
La lansarea sa, Semafor va oferi un site de știri și o aplicație mobilă. În primul an, va fi citit gratuit, bazându-se pe publicitate și evenimente live pentru venituri. După unul sau doi ani, compania speră să se mute în spatele unui paywall. Printre susținătorii săi financiari se numără Jorge Paulo Lemann, cea mai bogată persoană din Brazilia, criptomiliardarul Sam Bankman-Fried, fostul bancher Goldman Sachs John Thornton și David Bradley, fostul proprietar al The Atlantic.
Scopul Semafor este de a oferi o alternativă la giganții știrilor de interes general – New York Times, Washington Post, BBC și CNN – despre care Smiths cred că sunt „prea concentrați pe cititorii autohtoni”. Potrivit lui Ben Smith, publicația va atrage încrederea cititorilor împărțind poveștile în secțiuni separate, despărțind știrile de analiza reporterului. Va exista, de asemenea, o secțiune care oferă o vedere opusă și o abordare din altă regiune a lumii. După Africa, Semafor urmărește să se extindă piață cu piață, cu accent pe Orientul Mijlociu, India, Japonia și Europa. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*