◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Compania din spatele Facebook injectează zeci de milioane de lire sterline în proiecte jurnalistice din Marea Britanie

Meta, gigantul tehnologic din spatele Facebook, investește alte 5,9 milioane de lire sterline în colaborarea sa Community News Project, din Marea Britanie, în următorii doi ani. Noua finanțare se adaugă celor 4,5 milioane de lire sterline donate inițial proiectului de către Facebook și alte 2,25 milioane de lire sterline suplimentare la sfârșitul anului 2020, ajungând la un total de 12,65 milioane de lire sterline.
Compania a spus că, pe lângă finanțare, va adăuga 18 noi locuri pentru stagiari la schemă, ridicând numărul total la 100. Community News Project este o colaborare între Meta, Consiliul Național pentru Formarea Jurnaliștilor și editorii locali din Marea Britanie, în care gigantul tehnologic plătește salariile și formarea reporterilor. Acesta își propune să cultive talentul jurnalistic proaspăt și divers în rândul comunităților fără o acoperire adecvată, ajutând în același timp reporterii să primească o calificare.
„Press Gazette” a relatat în 2019 că peste 4.400 de persoane au aplicat pentru primele 83 de posturi finanțate de gigantul rețelelor sociale – aproximativ 53 de candidați pentru fiecare loc de muncă.
Proiectul își propune, de asemenea, să plaseze reporterii în zone urbane sub acoperite. Într-o postare pe blog, Meta a susținut că, de la lansarea proiectului, „jurnaliştii săi au produs sute de pagini de prima pagină, 80% dintre reporterii implicați obținând linii de primă pagină tipărite sau leaduri pe pagina de pornire în termen de trei luni de la debut”.
Community News Project a venit pe fondul îngrijorării că giganții tehnologiei profitau de munca jurnaliştilor fără să plătească pentru aceasta.
Andy Murrill, editorul Newbury Weekly News, din Berkshire, a declarat că reporterul ziarului său „s-a concentrat pe comunitățile rurale defavorizate, care acum au o pagină dedicată în ziar, în fiecare săptămână și un reporter dedicate, pe care știu că îl pot contacta”.
Joanne Butcher, directorul executiv al NCTJ, a declarat: „Veștile despre angajamentul pe termen mai lung al Meta și investițiile și mai mari în proiect vin ca un real impuls după o perioadă atât de dificilă”, adăugând că cel puțin 68% dintre reporterii angajați în programul inițial au îndeplinit cel puțin unul dintre criteriile de diversitate.
Directorul editorial „Newsquest”, Toby Granville, a declarat: „Această extindere este o veste excelentă pentru industrie. Sunt încântat că înseamnă că acum vom putea să intrăm și mai adânc în comunitățile noastre – și, în multe cazuri, cu jurnalişti din medii diverse, care vor avea un impact masiv cu reportaje mai incluzive. Acest lucru este grozav pentru ei, grozav pentru comunitățile noastre și grozav pentru jurnalismul local de încredere.”
Helen Dalby, directorul de audiență și conținut al Reach din nord-est și Yorkshire, consider că schema ajută reporterii „să extindă, să îmbunătățească și să aprofundeze acoperirea comunităților care anterior erau deservite insuficient”. (R.I.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *