default-logo

Ziua Internațională a Radioului. Una dintre cele mai de încredere și utilizate mass-media din lume

Proclamată în 2011 de statele membre ale UNESCO și adoptată de Adunarea Generală a Națiunilor Unite în 2012 ca Zi Internațională, 13 februarie a devenit Ziua Mondială a Radioului (WRD).

Radioul este un mediu puternic pentru celebrarea umanității în toată diversitatea ei și constituie o platformă pentru discursul democratic. La nivel global, radioul rămâne mediul cel mai accesat. Această abilitate unică de a ajunge la cea mai largă audiență înseamnă că radioul poate modela experiența diversității a unei societăți, poate reprezenta o arenă pentru toate vocile să se pronunțe, să fie reprezentate și auzite. Posturile de radio ar trebui să deservească diverse comunități, oferind o mare varietate de programe, puncte de vedere și conținut și să reflecte diversitatea audiențelor din organizațiile și operațiunile lor.

Radio continuă să fie una dintre cele mai de încredere și utilizate mass-media din lume, potrivit diferitelor rapoarte internaționale. Tema ediției din 2022 a Zilei Mondiale a Radioului este astfel dedicată „Radio și încredere”.

Cu ocazia Zilei Mondiale a Radioului 2022, UNESCO face apel la posturile de radio din întreaga lume să sărbătorească cea de-a 11-a ediție a acestui eveniment și mai mult de un secol de radio.

Această ediție a WRD este împărțită în trei subteme principale:

Încredere în jurnalismul radio

Produceți conținut independent și de înaltă calitate. Respectarea standardelor de bază ale jurnalismului etic a devenit o provocare în era digitală actuală. Cu toate acestea, pentru a păstra sau a spori încrederea ascultătorilor, jurnalismul trebuie să se bazeze în continuare pe informații verificabile care sunt împărtășite în interesul public, îi trag la răspundere pe cei puternici și ajută societatea să construiască un viitor mai bun pentru toți.

Încredere și accesibilitate

Ai grijă de publicul tău. A ajunge la un grup de audiență selectat implică deservirea nevoilor informaționale ale tuturor ascultătorilor și a fi un catalizator pentru integrare și participare socială.

Încrederea și viabilitatea posturilor de radio

Cum poate supraviețui radioul când criza financiară lovește piața media? Această subtemă leagă supraviețuirea economică a posturilor de radio de capacitatea lor de a atrage și reține o bază suficient de mare de ascultători loiali pentru a fi sustenabile sau pentru a integra interacțiunea ascultătorului în modelele lor de afaceri.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*