default-logo

Jurnalismul automatizat, un viitor care deja a început

Jurnalismul robotizat, producția automată de reportaje, este încă o nișă pentru casele și agențiile de presă mai mari, dar, ca și în cazul oricărei tehnologii, ceea ce este descurajator de scump astăzi este un serviciu de abonament accesibil mâine. Și „mâine” va fi aici mai devreme decât se crede. Astăzi există astfel de reportaje de rutină, realizate, printre altele, de Associated Press și The Washington Post, informează technewstt.com.
International News Media Association (INMA) a găzduit o discuție despre tehnologia de automatizare a articolelor, prezentată de Cecilia Campbell, de la United Robots, din Suedia, Jens Pettersson, NTM Chief digital reader revenue office al conglomeratului media suedez NTM și Ard Boer, Product Proprietar, Digital, MediaHuis Noord din Țările de Jos.
Aceste branduri media europene sunt clienți ai United Robots, care oferă o gamă de servicii de automatizare bazate pe date, inclusiv automatizarea raportării sportive, articole imobiliare bazate pe date de vânzări, rapoarte extrase din evidențele comerciale și rapoarte anuale, rezumate ale condițiilor de trafic și vremea. Tehnologia United Robots folosește inteligența artificială și tehnologiile de procesare a limbajului natural pentru a transforma datele de intrare structurate în povești care nu sunt doar corecte din punct de vedere semantic, ci și adaptate tonului și stilului de scriere al editorului. Compania oferă acest serviciu în șapte limbi europene, precum și în engleza SUA și Marea Britanie.
United Robots nu este singurul instrument folosit de redacții.
The Washington Post a dezvoltat Heliograf, care a livrat 300 de articole de la Jocurile Olimpice de la Rio, din 2017, și este folosit pentru a oferi o acoperire largă a jocurilor de fotbal din liceu pentru a satisface cititorii din Washington. Forbes a dezvoltat Bertie, pentru a le oferi colaboratorilor și redacțiilor săi idei de povestiri.
AP a început să folosească instrumentul său Automated Insights NLP Wordsmith pentru a furniza mai mult de 5.000 de recapitulări de baschet din Divizia 1 NCAA în 2018. De atunci, a furnizat peste 50.000 de povești pentru serviciu, în primul rând relatările de rutină, de afaceri și recapitulări sportive.
United Robots oferă serviciile sale automatizate de jurnalism pe 750 de site-uri web, potrivit Ceciliei Campbell.
Volumul nu contează pentru roboții care pot „scrie” povești în câteva secunde. Ei nu fac greșeli. Dacă ceva este în date, este și în poveste. Instrumentele analitice pot descoperi, de asemenea, discrepanțe și modele neobișnuite în blocurile de date mult mai rapid și cu o fiabilitate mai mare decât poate un om. „Accentul ar trebui să fie pe completarea muncii pe care oamenii o fac prin automatizare mai degrabă decât să fie percepută ca înlocuitor. Cea mai mare provocare este să găsești date bune din care să lucrezi”, a spus Campbell. „Cea mai mare provocare este să găsești date bune din care să lucrezi.”
Pentru Ard Boer, știrile despre sute de meciuri săptămânale de fotbal amator olandez au devenit posibile doar prin relatarea robotică. Brandul media olandez are 200.000 de abonați, trei ziare zilnice, 40 de săptămânale gratuite și își schimbă atenția de la tipărit la online și de la acoperire la abonați. „Putem relata despre un meci la care nu am putea trimite niciodată un jurnalist. Relatarea este rapidă, aproape în timp real. Dacă există date precise și structurate, un robot bun le poate transforma într-un articol care poate fi citit de toată lumea”, detaliază Boer.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*