default-logo

O echipă de sute de jurnaliști potențează extinderea platformei LinkedIn

Cum vede rețeaua LinkedIn viitorul știrilor pe platforma sa? Journalism.co.uk a vorbit cu Katie Carroll, care a lucrat la LinkedIn timp de nouă ani, trecând din echipa de știri pentru a deveni șef al industriei și operațiunilor creatorilor.
Editorii și jurnaliștii se află sub această umbrelă de „creator”, dar LinkedIn are și propria echipă de știri. Această redacție internă s-a extins semnificativ în ultimul an, cu aproape 200 de oameni în posturi de jurnalist, editor și alte roluri de știri la nivel mondial. Această echipă produce și organizează conținut de știri cu scopul de a crește implicarea pe platformă, punându-l în centrul vieții profesionale online a oamenilor, în încercarea de a face platforma mai mult decât un spațiu pe care o vizitează doar ocazional în timpul căutării unui loc de muncă. „Avem o echipă de știri de aproximativ un deceniu. Pariul de la început – și s-a dovedit adevărat – este că, dacă putem avea oameni care vorbesc despre lucruri oportune, acesta este un motiv excelent pentru ca oamenii să revină în continuare pe platformă”, explică Carroll.
Ea spune că un exemplu puternic al modului în care poate funcționa acest lucru a venit în timpul pandemiei, când oamenii au folosit platforma pentru a cere sau a oferi ajutor cu privire la schimbările majore cauzate de covid-19, de la căutarea de noi locuri de muncă până la abordarea provocărilor muncii la distanță.
Beneficiul pentru editori nu este financiar, ci este șansa de a face parte din aceste conversații, de a crește implicarea cu publicul lor – și, deoarece LinkedIn este o platformă profesională, există un potențial atractiv semnificativ pentru publicațiile de afaceri sau comerț.
Ca exemplu de jurnalist care profită la maximum de LinkedIn, Carroll îl numește pe Nicholas Thompson, CEO-ul The Atlantic, printre alții. Thompson postează un videoclip obișnuit în care discută despre „cel mai interesant lucru din tehnologie” – o scurtă piesă de două sau trei minute pentru cameră. „Este vorba despre ceea ce are cel mai mult sens pentru jurnalist. Ceea ce capătă tracțiune pe platformă este încurajarea conversaţiilor – practic, mergând dincolo de simpla partajare a titlului unui articol și a unui link. În ceea ce privește ajustarea strategiei pentru LinkedIn, este de obicei despre adăugarea unui context sau a unei analize, pentru a merge puțin mai profund, sau de a determina oamenii să cântărească”, explică ea.
Pentru jurnaliștii și redacțiile care publică pe LinkedIn, există câteva instrumente disponibile, majoritatea limitate la cei care folosesc modul creator al platformei. „Observăm o creștere ridicată și rapidă a abonaților, în special pentru unii editori de top. În momentul în care o activează, oamenii gravitează spre ea”, adaugă Carroll. Câteva exemple includ Financial Times, cu 1,2 milioane de abonați la Editor’s Digest, buletinul informativ al BBC Worklife, cu 1,5 milioane, în timp ce în SUA, Harvard Business Review are peste 4 milioane de abonați, iar buletinul informativ Careers & Leadership al Wall Street Journal ajunge la până la 2,3 milioane de oameni. Toate aceste material jurnalistice de înaltă performanță se concentrează pe locuri de muncă sau pe afaceri, făcându-le o potrivire naturală pentru LinkedIn.
O altă parte cheie a ceea ce LinkedIn oferă editorilor și creatorilor este analiza, care a fost, de asemenea, actualizată la începutul acestui an, astfel încât utilizatorii modului de creație să poată vedea datele de implicare în conținutul lor și postările individuale. Iar unii editori au posibilitatea de a aplica pentru managementul creatorilor, ceea ce înseamnă o relație mai directă și sprijin din partea echipei LinkedIn.
Produsele de știri proprii LinkedIn includ rezumate zilnice de știri The Daily Rundown și The Wrap-Up, povești text și video și evenimente virtuale live. Acestea combină conținutul creat de jurnaliștii săi interni și conținutul organizat din alte surse de încredere de pe platformă – ar putea fi creatori cu care LinkedIn lucrează direct, dar și de la alți membri LinkedIn cu informații relevante, caz în care echipa de știri ia măsuri pentru a verificați conținutul inclus în rezumatele sau poveștile lor.
Avantajul pentru editori este că, dacă conținutul lor este prezentat, acesta este expus milioanelor de membri ai LinkedIn, țintind profesioniști relevanți, deși în prezent nu există oportunități de a câștiga venituri direct din știrile de pe platformă. (redacția UZPR)
Foto: Wikipedia

Despre autor

Lasă un răspuns

*