default-logo

Iarnă grea pentru presa americană: concedieri, reduceri de tiraje, pierderi financiare

Iarna „grea” anticipată pentru companiile media și angajații acestora din SUA a sosit devreme. În ultima perioadă, o serie de publicații importante au anunțat disponibilizări, reduceri de tiraje, înghețarea angajărilor și alte măsuri pentru a aborda scăderea veniturilor din publicitate și pierderile anuale.

CNN, sub presiunea companiei-mamă Warner Bros. Discovery – care a înregistrat o pierdere netă de 2,3 miliarde de dolari în cel mai recent trimestru – a început „cele mai profunde reduceri ale rețelei din aproape un deceniu”, potrivit reporterului Oliver Darcy, care a relatat că reducerile vor „duce la pierderea locurilor de muncă ale unor colaboratori și a sute de angajați”. Șeful CNN, Chris Licht, a scris într-un memoriu pentru întreg personalul că cei care au fost notificați au fost în mare parte colaboratori plătiți. Printre marile nume afectate s-au numărat analistul politic Chris Cillizza, precum și colaboratorii proeminenți Susan Glasser, de la New Yorker  și Jonathan Martin  de la Politico. „Este incredibil de greu să-i spui la revedere oricărui membru al echipei CNN, cu atât mai puțin multora”, a scris Licht. „

CNN nu a fost singurul brand care a redus personalul. Gannett a început ultima sa rundă de concedieri și concedii forțate – a treia mișcare de reducere a costurilor în ultimele șase luni, notează Poynter. Divizia de știri a lui Gannett urmărește o reducere de 6%, ceea ce ar însemna aproximativ 200 de locuri de muncă pierdute. Acest lucru vine pe lângă concediul fără plată obligatoriu și reducerile de beneficii pe care compania le-a impus deja. Editorul executiv al Washington Post, Sally Buzbee, a informat personalul că publicația va „încheia ediția tipărită Sunday Magazine în forma sa actuală”. Cei 10 membri ai personalului revistei au aflat că pozițiile lor au fost eliminate

Alte puncte de vânzare par să prevină concedierile forțate cu alte măsuri de reducere a costurilor. Potrivit vanityfair.com, Insider a raportat că Associated Press oferă pensie anticipată pentru aproximativ 200 de angajați mai în vârstă, o oportunitate de a-și lua pensia într-o sumă forfetară pe care un reprezentant AP a considerat-o „o oportunitate pentru unii angajați de a primi o nouă formă de beneficiu și ca AP să reinvestească orice economii în oameni, tehnologie și infrastructură”

Între timp, la NPR, directorul executiv John Lansing a anunțat că rețeaua va trebui să reducă cheltuielile cu cel puțin 10 milioane de dolari, pe fondul unei scăderi abrupte a veniturilor de la sponsori și va impune „aproape de o înghețare totală a angajărilor”, printre altele, pentru a ajuta la reducerea cheltuielilor. „Așa cum am făcut în timpul pandemiei, acordăm prioritate personalului nostru și nu anticipăm disponibilizări în acest moment”, a scris Lansing într-o notă adresată personalului.

Potopul de știri proaste din media vine în urma altor planuri de reduceri profunde. „Contractele pentru reclamele digitale sunt de obicei mult mai ușor de obținut în ultimul moment decât contractele pentru reclamele televizate”, a explicat Sara Fischer, de la Axios, într-o prezentare a disponibilizărilor anticipate din media. Morning Brew a citat „multă teamă și incertitudine” în economie în rândul agenților de publicitate, într-un memoriu în care anunța că 14% din personal va fi disponibilizat, Vice Media intenționează să reducă costurile cu „până la 15%”, iar site-ul de știri de la Politico ar urma să se închidă complet la sfârșitul anului. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Despre autor

Lasă un răspuns

*