default-logo

Raport INMA. „Cum modelează viitorul presei de știri jurnalismul automatizat”

Cu mai puțină teamă în aceste zile că roboții le vor lua slujba – și cu o mai mare nerăbdare de a-și saluta capacitățile automatizate de asistență – redacțiile învață să îmbrățișeze instrumentele. Odată cu această acceptare vine siguranța și înțelegerea că, oricât de capabil devine software-ul automatizat, nu poate înlocui abilitățile unui bun jurnalist sau editor.

Modul în care automatizarea poate accelera și îmbunătăți raportarea și remodela modelele de afaceri media este punctul central al unui nou raport lansat de International News Media Association (INMA). Intitulat „Cum modelează viitorul presei de știri jurnalismul automatizat”, documentul înțelegerea jurnalismului automatizat și de ce este important, pesusținerea știrilor automate, utilizarea roboților pentru venituri și modurile de a începe această utilizare.

Scris de editorul blogului INMA Ideas, Paula Felps, raportul INMA afirmă că redacțiile învață să îmbrățișeze automatizarea, deoarece temerile că roboții vor ocupa locurile de muncă ale jurnaliștilor încep să scadă. Automatizarea este acum văzută ca un instrument și un însoțitor pentru munca unui jurnalist, nu un concurent.

Această îmbinare a înțelegerii umane și a inteligenței artificiale creează un mediu socio-tehnic care se bazează pe punctele forte ale ambelor. Instrumentele automate sunt la fel de bune ca și datele pe care le furnizează și necesită supraveghere umană pentru a verifica rezultatele, a actualiza bazele de date și pentru a se asigura că bazele de cunoștințe de care sunt accesate sunt actualizate.

Raportul investighează modul în care ultimii ani au adus exemple excelente despre modul în care automatizarea poate accelera și îmbunătăți relatarea, cu două concluzii importante. În primul rând, automatizarea este bună pentru rezultatul final – desigur, trebuie pusă problema veniturilor, iar roboții își fac partea lor nu doar pentru a reduce costurile, ci și pentru a aduce bani. Mai multe companii media folosesc automatizarea pentru a genera venituri, fie prin crearea de produse noi care să atragă abonați, fie prin posibilitatea de a vinde publicitate mai direcționată ca urmare a conținutului respectiv.

De asemenea, jurnalismul automatizat eliberează timp pentru jurnalismul de școală veche: fie că este vorba de a produce articole despre povești bazate pe date sau de a proiecta pagina, companiile media de știri automatizează ceea ce poate fi automatizat, astfel încât oamenii să aibă mai mult timp să creeze ceea ce roboții nu pot.

Automatizarea permite redacțiilor să utilizeze date despre subiecte precum imobiliare, finanțe și sport, pentru a genera mai multă acoperire și pentru a oferi secțiuni care sunt populare în rândul cititorilor, dar care ar necesita prea multă muncă pentru un reporter uman pentru a le crea. De asemenea, potrivit whatsnewinpublishing.com, mașinile pot colecta date pentru jurnaliștii care lucrează la investigații și pot economisi ore de timp urmărind statisticile. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Despre autor

Lasă un răspuns

*