◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Doru Dinu Glăvan, președinte al UZPR: „România riscă să fie ocolită prin trasee feroviare construite de chinezi în Balcanii de Vest”

Invitat în cadrul emisiunii „Lumea-i cum este”, de la Gold FM, care a analizat raporturile dintre Uniunea Europeană și China, Doru Dinu Glăvan, președintele Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România, a detaliat raporturile dintre România și gigantul Asiatic, raporturi care au pornit foarte bine la începutul ailor 2000, apoi și-au pierdut ritmul.

„Deşi la începutul anilor 2000 pornise ca destinaţie privilegiată a investiţiilor chineze, în lipsa unei strategii ţintite privind China, pe fondul unei focusări unidirecţionale spre admiterea în UE şi, ulterior, în contextul internaţional creat de criza financiară şi economică mondială, România a pierdut teren în cursa pentru capitalul chinezesc, celelalte ţări din grupul CEE5 reuşind mai mult şi mai bine din acest punct de vedere.

România a fost destinaţia favorită a primelor investiţii chineze în Europa, fapt relevat atât de documentele oficiale guvernamentale care ghidau potenţialii investitorii chinezi în Europa, cât şi de realitatea însăşi a investiţiilor de la începutul anilor 2000. Dar în prezent, foarte puține dintre planurile celor două părți s-au materializat, de la centrala Tarnița la cea de la Cernavodă, orientarea spre vest pare să fie mai rigidă la nivelul politicii economice a României decât în statele din restul spațiului nostru geografic.

România riscă să fie ocolită prin trasee feroviare construite în Balcanii de Vest – via Turcia, Bulgaria, Serbia şi Ungaria. Dacă Bucureștiul tot a adoptat o astfel de optică față de extinderea intereselor chineze de infrastructură, poate în schimb gestiona eficient partea sa din Coridorul IV Paneuropean, secondat de realizarea unor noi rute moderne transcarpatice”, a spus Doru Dinu Glăvan, pentru Gold FM.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *