default-logo

Reguli stricte pentru publicitatea politică direcționată

Platformele online s-ar putea confrunta cu limite mult mai stricte în ceea ce privește utilizarea datelor cu caracter personal în publicitatea politică direcționată, conform noilor propuneri ale Comisiei pentru libertăți civile și justiție (LIBE) a Parlamentului European.
Într-un proiect de aviz cu privire la propunerea de regulament al UE privind publicitatea politică, europarlamentarul Anna Donáth, raportorul dosarului pentru comisia LIBE, a propus măsuri care ar limita semnificativ utilizarea datelor cu caracter personal în publicitatea politică vizată.
Regulamentul a fost lansat în noiembrie anul trecut de către Comisie și este de așteptat să fie în vigoare înainte de alegerile pentru Parlamentul European din 2024, fiind destinat să asigure o transparență sporită în publicitatea politică, în special online, precum și să abordeze interferența străină și dezinformarea în alegerile UE, relatează EURACTIV.
Proiectul de aviz al comisiei LIBE cu privire la propunere include măsuri care ar impune restricții semnificative asupra modului în care datele personale ar putea fi obținute și utilizate de platformele online pentru a viza reclamele politice către utilizatori. Conform unei noi prevederi, tehnicile de direcționare care se bazează pe prelucrarea datelor cu caracter personal ar fi limitate la cele care au fost „furnizate în mod expres de persoana vizată exclusiv în scopuri de publicitate politică”.
Raportul include, de asemenea, o prevedere care ar interzice utilizarea datelor cu caracter personal ale minorilor în direcționare. (redacția UZPR)

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*