default-logo

Vremea jurnalismului interactiv. Publicul ca parte a creației narative

Jurnalismul interactiv dă viață știrilor, făcându-le accesibile publicului. Prin implicarea cititorilor în materialele de presă, jurnaliștii au găsit o modalitate de a comunica narațiuni care implică pe deplin telespectatorii și ascultătorii.
În acest tip de relatare, publicul formează o parte cheie a creației narative, deoarece conectează punctele, urmărește poveștile care se desfășoară și experimentează evenimentele care au loc.
Prin participare, publicul are șansa de a obține o înțelegere mai cuprinzătoare a știrilor. Acest lucru face conținutul mai semnificativ pentru public, deoarece îl implică în călătoria de descoperire a adevărului.
De pildă, Financial Times a publicat recent un joc pe site-ul propriu, numit The Climate Game. Scopul acestuia este de a salva pământul de efectele schimbărilor climatice. Cum funcţionează?
Jocul le cere utilizatorilor să ia o serie de decizii pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon în sectoarele de energie electrică, clădiri, industrie și transport. În plus, le cere să ia decizii care ar putea reduce alte gaze cu efect de seră, protejând în același timp locurile de muncă, vindecând natura și asigurându-se că pământul este potrivit pentru viață. Prin acest tip de jurnalism interactiv, The Financial Times a găsit o modalitate de a demonstra cititorilor cum se poate combate încălzirea globală, în loc să le spună.
The Guardian a descoperit și implementat diverse metode pentru a produce piese jurnalistice interactive. Una care iese în evidență este utilizarea realității virtuale pentru a transmite experiența izolării. De altfel, potrivit mediaupdate.co.za, acesta este un exemplu al modului în care jurnalismul interactiv poate fi folosit ca formă de activism. Prin plasarea oamenilor în pielea prizonierilor în izolare din Statele Unite, organizația de știri și-a propus să expună cititorii realității crude a acestui tip de încarcerare și cât de dăunător din punct de vedere psihologic este acest tip de izolare.
Jurnalismul interactive este considerat în multe cazuri mai eficient decât raportarea convențională, întrucât este capabil să transmită o narațiune în detaliu mai explicit, prin scufundarea oamenilor în acel mediu pe care îl face tangibil pentru ei prin simțuri. Prin urmare, povestea are un impact mai mare asupra cititorilor, ascultătorilor sau telespectatorilor, care o pot experimenta singuri.
Și jurnalismul de date este interactiv. Pe site-ul de știri Information is Beautiful există materiale de presă Acest site web oferă rapoarte într-o serie de grafice care servesc ca o reprezentare vizuală a datelor, care devin astfel mai acceptabile pentru cititori, ilustrând ceea ce înseamnă o statistică în contextul unei știri.
Videoclipul are puterea unică de a implica oamenii în narațiuni. Un bun exemplu al modului în care o organizație de știri a folosit – și a îmbunătățit – interactivitatea video este documentarul interactiv The Guardian despre Primul Război Mondial. Publicația a adunat povești de la 10 istorici care au fost localizați în diferite zone ale lumii și a creat un documentar cu elemente interactive, hărți pe care utilizatorii pot viziona și asculta materiale despre ceea ce s-a întâmplat în acele zone în timpul războiului. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*