default-logo

Proiect media de sprijinire a ucrainenilor și rușilor care au nevoie de ajutor

Helpdesk.media este „unul dintre cele mai interesante proiecte media care se dezvoltă în urma conflictului din Ucraina”. Potrivit moonshot.news, Helpdesk.media este jurnalism de servicii, produs de jurnalişti ruşi şi ucraineni care răspund la întrebările persoanelor care caută ajutor prin intermediul chat-ului Helpdesk.
În ultimele zile, startup-ul de știri a primit peste 20.000 de interogări, potrivit fondatorului său. O echipă de aproximativ 50 de oameni – care lucrează de la distanță și din birouri din Riga, Kiev și Tbilisi –răspunde pentru un public care este aproximativ 60% rus și 40% ucrainean, detaliază Sarah Scire, editor adjunct al Nieman Lab. „Suntem o echipă comună de jurnaliști ruși și ucraineni – o situație unică în circumstanțele actuale”, spune fondatorul Ilia Krasilshchik (foto).
Pe lângă operarea liniei fierbinți, Helpdesk. media publică povești despre războiul din Ucraina pe Telegram și Instagram. Krasilshchik afirmă că pe contul de Instagram Helpdesk există 2,5 milioane de utilizatori pe lună, în timp ce Telegramul ajunge la trei milioane pe zi.
Krasilshchik, fost editor al Meduza, un serviciu de știri independent cu sediul la Riga, lansat de jurnaliștii ruși care au părăsit Rusia din cauza restricțiilor media, a început ceea ce a devenit Helpdesk la scurt timp după izbucnirea războiului din Ucraina: „Și acesta este un conflict etern: nu poți combina jurnalismul cu activismul. Deodată ne-a venit o idee: putem lansa un proiect 2-în-1. Prima parte va fi pe platformele sociale (și avem 15 ani de experiență în cele mai bune media rusești pentru a face acest lucru bine). A doua parte va fi Helpdesk, lansat de specialiști profesioniști de asistență pe care îi cunosc. A doua parte este activism pur. Dar aceste două părți se ajută reciproc”, a spus el pentru Nieman Lab.
Cele mai frecvente întrebări sunt despre evitarea recrutării în armata rusă după ce președintele rus Vladimir Putin a anunțat mobilizarea, Helpdesk a publicat un ghid online pentru a se evita înrolarea.
Ghidul a fost blocat de autoritățile ruse, dar serviciul de asistență continuă să răspundă la întrebări în mod individual și publică actualizări regulate cu privire la fezabilitatea trecerii în țări precum Finlanda, Norvegia, Georgia, Belarus, Mongolia și altele.
Pe lângă conturile sociale pe care le operează în prezent, Krasilshchik intenționează să lanseze o aplicație care va sprijini chat-urile Helpdesk. (redacția UZPR)
Foto: YouTube

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*