default-logo

Reconectarea presei cu publicul, o chestiune de „relatare completă și corectă și opinie bine argumentată”

Într-o perioadă în care problemele de sănătate, restricțiile sociale și anxietatea economică și turbulențele internaționale domină știrile, nu este surprinzător faptul că preocupările legate de încrederea în mass-media și de dezinformare cântăresc foarte mult.

Barometrul Edelman Trust 2022, un sondaj realizat în noiembrie anul trecut pe 36.000 de participanți din 28 de țări, oferă o fereastră asupra acestor îngrijorări.

Încrederea în media tradiționale a crescut până la 57% față de sondajul anului anterior. Ceva mai mult de 40% dintre cei chestionați văd mass-media ca pe o forță de divizare în societate, comparativ cu 32% care o văd ca o forță unificatoare. „Societatea este mai polarizată. Unii sunt mai puțin dispuși să ia în considerare punctele de vedere care nu se aliniază cu propriile lor perspective. Instituțiile sunt puse sub semnul întrebării. Alte sondaje au evidențiat modul în care încrederea în mass-media se împarte pe linii ideologice. Anul trecut, am scris despre rezultatele unei cercetări realizate pentru Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului, de la Universitatea din Oxford, care a constatat că grupurile politice partizane cred că opiniile lor sunt acoperite de mass-media în mod nedrept. Pe tot parcursul pandemiei, s-au manifestat oameni nemulțumiți de editoriale și de opiniile care au susținut măsuri de sănătate publică și vaccinări, pentru că în opinia acestor oameni, astfel de poziții îl fac pe cel care semnează părtinitor, chiar dacă că prezintă gândirea profesioniștilor din domeniul sănătății”, punctează jurnalistul Bruce Campion Smith, pe thestar.com.

Așadar, cum ajung, totuși, jurnaliştii la acei oameni care sunt profund suspicioşi faţă de mass-media? „În primul rând, rămâneți la conceptul de bază, de relatare completă și corectă. Oricât de sârguincios își fac jurnaliștii treaba, unii indivizi vor acuza în continuare mass-media de distorsiuni. Dar sondajul Reuters Institute a constatat că publicul vrea ca jurnaliştii să fie obsedaţi de fapte, obiectivitate şi corectitudine şi să se ferească de opinii şi părtiniri în relatare. La rubricile de opinie, sondajul a evidențiat că publicul apreciază o opinie bine argumentată și că 71% își fac griji că știrile false ar putea fi folosite ca armă”, adaugă Campion.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*