◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Cluj – UNESCO City of Film

Municipiul Cluj-Napoca s-a alăturat Rețelei Orașelor Creative UNESCO (UCCN), dobândind titulatura de „oraș al filmului”, UNESCO City of Film, devenind astfel primul oraș din România prezent în această structură. 49 de orașe noi s-au alăturat prestigioasei rețele, ca recunoaștere a eforturilor continue de a plasa cultura și creativitatea în centrul dezvoltării urbane. Odată cu această recunoaștere internațională, Clujul se plasează pe harta mondială a filmului și a industriilor creative.
Desemnarea a fost făcută de către Directorul General UNESCO, Audrey Azoulay, la recomandarea unui comitet de experți. Alături de Cluj-Napoca, orașe ale filmului au fost declarate Cannes (Franța) și Gdynia (Polonia). Dosarul de candidatură a fost realizat de un colectiv compus din reprezentanți ai executivului municipalitații, ai Festivalului de Film Transilvania și ai Centrului Cultural Clujean.
Comisia Națională a României pentru UNESCO felicită celelalte orașe din România care au participat la această competiție, Râmnicu-Vâlcea și Iași, și în mod deosebit Sibiul, a cărui candidatură a trecut de analiza tehnică a experților UNESCO Paris.
Rețeaua Orașelor Creative UNESCO numără 295 de orașe din 90 de țări care investesc în cultură și creativitate pentru a promova dezvoltarea urbană durabilă, prin 7 domenii creative – meșteșuguri și artă populară, design, film, gastronomie, literatură, arte media și muzică. Domeniul creativ poate fi ales de către orașe în funcție de tradiția consolidată în aceste sectoare. Orașele trebuie să prezinte un plan de acțiune, proiecte specifice, inițiative și politici care urmează să fie executate în următorii patru ani după desemnare, la nivel local și internațional, pentru a pune în aplicare obiectivele rețelei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *