◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro20.04.2024

O sponsorizare a unei firme petroliere a redus la tăcere pentru șapte ani Muzeul de Istorie Naturală din Marea Britanie

Muzeul de Istorie Naturală din Marea Britanie a fost denunțat pentru că a semnat un contract cu o clauză care l-a împiedicat să critice o companie petrolieră daneză care a sponsorizat competiția de fotografie cu animale sălbatice a instituției. Clauza a fost introdusă într-un contract cu Dong Energy în 2016, când compania a investit masiv în petrol și gaze. Dong și-a schimbat numele în Ørsted în 2017, când a renunțat la combustibilii fosili, pentru a se concentra pe energiile regenerabile.

Prin semnarea contractului, care a fost obținut de organizația de jurnalism de investigație Point Source și împărtășit cu The Observer, Muzeul de Istorie Naturală a acceptat să se abțină de la a face „orice declarație care ar prejudicia reputația” companiei. Compania a sponsorizat competiția Wildlife Photographer of the Year din 2016, iar acordul este valabil până în… septembrie 2023.

Potrivit The Guardian, un text de la expoziția din 2016 afirma: „Forarea pentru petrol nu este, în general, considerată benefică pentru fauna sălbatică, totuși platformele petroliere pot oferi adăpost și o aprovizionare bogată cu hrană pentru multe animale, inclusiv cormoranii lui Brandt”. Expoziția nu a oferit niciun context cu privire la impactul negativ asupra mediului al industriei petroliere asupra ecosistemelor marine.

Conform contractului actual, Muzeului de Istorie Naturală nu i se permite „să facă nicio declarație sau să emită vreo publicitate care ar putea fi prevăzută în mod rezonabil ca discreditând sau dăunând reputației companiei”.

Folosirea clauzei de „gagging” a condus la acuzații de spălare ecologică din partea grupurilor ecologiste și a ridicat îngrijorări cu privire la modul în care marile corporații pot folosi banii din sponsorizare pentru a influența discursul public despre problemele de mediu.

În context, grupul Fossil Free London face apel la toate muzeele și instituțiile de artă britanice să nu mai semneze contracte cu marile corporații care conțin acest tip de clauze. „Este total inacceptabil ca, atunci când publicul intră pe ușile muzeelor britanice, informațiile pe care le consumă să fie controlate de mari corporații”, susține Robin Wells, purtător de cuvânt al Fossil Free London.

Într-o declarație, Muzeul de Istorie Naturală a declarat că păstrează controlul editorial asupra tuturor expozițiilor sale și a negat sugestia că sponsorii ar avea vreo influență asupra conținutului acesteia. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *