default-logo

În ciuda progreselor, femeile din media croate sunt departe de a fie egale cu bărbații

RTL reprezintă cea mai mare pondere a posturilor TV din Croația în care apar femei (39%), urmată de Televiziunea Croată (37%) și Nova TV (33%), iar media combinată a celor trei posturi este de 36%, potrivit unei analize a cărei concluzii au fost prezentate la o conferință despre femeile în sfera media.
În octombrie anul trecut, Agenția Media Electronică a făcut analiza, care a examinat 93 de programe de știri cu 2.439 de funcții. Femeile au apărut în 889 dintre ele.
Femeile au apărut în principal în segmentele de știință, sănătate și bunăstare, urmate de subiecte sociale și juridice, în timp ce politica și guvernul reprezentau doar 15%.
Ministrul Culturii și Media, Nina Obuljen Koržinek, a declarat că vorbitorii experți pe subiecte politice au fost în principal bărbați, ceea ce a dus la dominația lor în sfera media.
„Stereotipurile există, dar este încurajator că suntem mai conștienți de necesitatea de a afirma egalitatea de gen în sfera media și poziția femeilor în societate, a spus ea, adăugând că este încurajator și faptul că datele din Croația sunt mai bune decât în alte state. Putem fi mulțumiți de progresele înregistrate în vizibilitatea femeilor în sfera media. Avem date mai bune decât alte țări din UE, dar diferența de remunerare arată că femeile lucrează gratuit o lună pe an”, a declarat europarlamentarul croat Sunčana Glavak, care a organizat conferința în cooperare cu Agenția de Media Electronică în cadrul Conferinței privind Viitorul Europei.
Avocatul poporului pentru egalitatea de gen, Višnja Ljubičić, a declarat că o analiză a 140 de companii de management a arătat că femeile sunt încă departe de a fi egale cu bărbații.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*