◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

BBC Three țintește publicul foarte tânăr cu știri „scurte, relaxate”

Canalul tv recent relansat BBC Three difuzează buletine de știri care imită stilul rețelelor sociale, în încercarea de a „aduce înapoi” telespectatorii cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani.

Catch Up, un buletin de știri de seară, de două până la patru minute, își folosește durata scurtă, grafica și stilul de știri explicative pentru a difuza știri care nu numai că sunt similare ca stil cu conținutul din rețelele de socializare, ci și sunt optimizate pentru postarea ulterioară pe rețelele sociale.

BBC Three a revenit pe ecrane, după ce a fost doar digital în 2016. De atunci a produs mai multe emisiuni de succes, inclusiv Fleabag și Normal People, conducătorii BBC reintroducându-l ca pe un canal de difuzare cu un buget de 80 de milioane de lire sterline. Responsabilul BBC Three, Fiona Campbell, afirmă că va oferi „o destinație pentru publicul tânăr pentru a descoperi mai mult conținut pe BBC și distra, inspira și provoca gândirea”.

Buletinele de știri ale canalului rulează la o oră diferită în fiecare seară, în funcție de program.

Editorul emisiunii, Amanda Goodman, a explicat că The Catch Up există din două motive: nevoia de a „aduce înapoi” tinerii telespectatori îndepărtați BBC, precum și îndeplinirea cerinței Ofcom ca BBC Three să aibă un buletin în fiecare noapte în timpul săptămânii, care atrage între tineri între 16 și 34 de ani. „Știm că tinerii își doresc o mulțime de imagini și grafice care să reflecte tipul de conținut pe care îl primesc pe rețelele sociale. Nu ne doream pe cineva care citește știrile sau dă știrile, ci care împărtășește povești într-un mod conversațional foarte relaxat… vrem să creăm știri care să poată relata pentru tineri, care să nu sune neapărat ca BBC. Vrem să fim prezenți pentru oameni care sunt interesați de divertismentul ușor, să atragem  audiența respectivă și s-o aducem la BBC”, adaugă Goodman, fost editor al BBC World News.

Contul de Instagram al BBC are peste 20 de milioane de urmăritori, fiind primul cont de știri din lume care depășește această cifră.

Goodman detaliază că noul program s-a bazat pe luni de testare a audienței și cercetări care încearcă să descopere ce și-ar dori tinerii cu vârsta între 16 și 24 de ani într-un program de știri.

Astfel s-a ajuns la formatul explicativ și durata scurtă a emisiunii, precum și la un accent pe știri pozitive, cu un segment obișnuit de „zece secunde,” care acoperă ceva pozitiv sau cu efect calmant. Cercetările privind publicul au mai descoperit că oamenii își doresc prezentatori care nu sunt „reporterul tradițional de la BBC”.

Catch Up are în prezent o echipă mică, formată dintr-un producător, un regizor și un prezentator la fiecare transmisie zilnică. Tot conținutul de știri va fi reutilizat din alte reportaje BBC.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *