◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

EVENIMENT CULTURAL LA MUZEUL NAȚIONAL AL LITERATURII ROMÂNE –  lansarea volumului DE DOR, DE DRAGOSTE, DE MOARTE, de Marina Costa (Lelia Elena Vasilescu), apărut la Editura Astralis

Viner i, 8 aprilie 2022, ora 15.00, la Muzeul Național al Literaturii Române a fost lansat volumul de proză scurtă DE DOR, DE DRAGOSTE, DE MOARTE de Marina Costa (Lelia Elena Vasilescu), apărut la Editura Astralis la sfârșitul anului 2021.

Marina Costa (pe numele real Lelia-Elena Vasilescu), absolventă a Facultăţii de Management a Academiei de Studii Economice, doctor în economie mondială din anul 1996, a publicat mai multe lucrări de specialitate și a debutat editorial în literatură în anul 2016, cu romanul istoric, de aventuri, intitulat „Pribegii mărilor”. Au urmat șase romane (la care se adaugă două reeditări), trei volume de proză scurtă șu unul de poezie. A publicat proză scurtă și note de lectură în mai multe reviste și antologii, este colaborator permanet al Revistei trimestriale de cultură Astralis.

În Prefața volumului, intitulată Arta de a ficționa verosimilul scriitorul și jurnalistul George Vlaicu scrie: „… Fiecare scriitor, în funcție de n criterii subiective și obiective, mai mult sau mai puțin consacrate public, își are propriul îndreptar la care se raportează în procesul creației, pentru ca în cele din urmă să-și reconsidere opera în raport de gradul de acceptare a acesteia din partea segmentului de cititori căruia i se adresează. Astfel meditam după ce am parcurs în întregime, firește, textul volumului de față, cu un titlu atât de inspirat, DE DOR, DE DRAGOSTE, DE MOARTE, al remarcabilei prozatoare MARINA COSTA.

Între copertele cărții au fost cuprinse povestiri și eseuri scrise recent și care au fost premiate de juriile multor concursuri sau festivaluri de proză scurtă, iar ulterior publicate în reviste literare foarte importante, de largă acoperire națională și nu numai. Încă de la început autoarea, atentă în tot ce o privește pe ea sau pe cititor, îi pune acestuia la îndemână cheia cu care trebuie să-i deschidă paginile și să le și înțeleagă mesajele, printr-un motto – laitmotiv al firului descriptor care străbate cartea de la un capăt la celălalt: Cuvintele devin vrăji / de dor, de dragoste, de moarte. / Negura vremii cu-amare griji / de neuitare le desparte. // Pana așterne pe hârtie – / de dor, de dragoste, de moarte – / ce-a fost, ce-ar fi putut să fie / și așa se adună o carte… ”

llustrația de pe coperta 1 reprezintă o lucrarea a pictorului Petru Procop – Barca pe Dunăre, iar tetul de pe coperta a patra aparține editorului Camelia Pantazi Tudor: „… Volumul De dor, de dragoste, de moarte cuprinde șaisprezece texte, în care se regăsesc, abordate concentrat, în fraze limpezi și dialoguri firești, cunoștințele autoarei despre tradițiile și obiceiurile mai multor popoare și sunt create povești de dragoste ale unor personaje care ar putea aparține oricărui timp și spațiu, narațiunea fiind învăluită uneori în romantism, alteori în mister și picurată din loc în loc cu stropi de magie. Lipsa de monotonie a textelor atrage cititorul, indiferent unde îl poartă acțiunea, vizitând unele orașe sau poposind în sate, participând la nuntă sau la înmormântare, ascultând muzică sau dansând, trăind bucuria iubirii sau simțind suferința alături de personajele atât de verosimile, create de o prozatoare remarcabilă și îndrăgostită iremediabil de literatură, de cultură în general.”

În cadrul evenimentului din data de 8 aprilie 2022 și-au exprimt opiniile despre acest volum distinși invitați: Roxana Procopiescu (filolog, traducător), Bianca Timșa Stoicescu (filolog, autor de cărți pentru copii, realizator de emisiunii radio și TV, corrector al volumului), Geo Călugăru (scriitor, jurnalist, membru al UZPR și al USR), Lucian Gruia (scriitor, membru al USR), George Vlaicu (scriitor, jurnalist, membru al UZPR).

Lectura din volum a fost realizată în două momente deosebit de atrăgătoare („Vocea mea” și fragment din „Ursitul”) de Magda Băcescu, membru al UZPR, actor, profesor, redactor-șef al Revistei „Puffy și prietenii”.

În final, Eugenia Deaconu (filolog, specializare în limbi orientale) a încântat auditoriul cu un moment muzical special, o piesă „Dhono dhanno pushpe bhora” – Învăluită în Frumusețe și Bogăție, piesă de inspirație patriotică, în limba bengali, compusă de marele poet și muzician Dwijendralai Ray. Este cunoscută ca fiind unul dintre cele mai frumoase cântece existente, un imn universal de adorație la adresa minunățiilor oferite de Mama Pământ.

Moderatorul evenimentului a fost Camelia Pantazi Tudor, care, în încheiere, în calitate de director al Editurii Astralis, a mulțumit gazdei – doamna Loreta Popa și întregii conduceri a Muzeului Național al Literaturii Române

Camelia Pantazi Tudor / UZPR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *