◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Un jurnalist băcăuan calificat în finala Concursului European de Caricatură pentru Presă!

Studio Europa Maastricht (cu sediul în Olanda) și European Press Prize au iniţiat, în 2019, un veritabil Concurs European de Caricatură pentru Presă, încercând să relanseze o specie jurnalistică tot mai vitregită. Printre membrii fondatori, s-au raliat ulterior Amsterdam by Democracy & Media Foundation şi Veronica Foundation (Amsterdam-Olanda), the Jyllands- Posten şi Politiken Foundation (Copenhaga- Danemarca); the Guardian Foundation and Thomson Reuters Foundation (Londra- Anglia), Media Development Investment Fund (cu sedii în Praga şi New York), Agora Foundation, Luminate şi Irish Times (Dublin- Irlanda). Pe fondul ameninţărilor de tot felul la care este supusă presa tipărită, jurnalismul vizual a avut cel mai mult de suferit: jurnaliştii autori de caricatură politică sunt concediați, subvalorizați, chiar amenințați fizic. În iulie anul trecut, New York Times a încetat să mai publice caricaturi politice, după ce o lucrare controversată a caricaturistului portughez António Moreira Antunes a determinat indignarea. Este nevoie de curaj pentru a crea astfel de lucrări. Desenele sunt întotdeauna expresive și vizibile prin natura lor, iar maeştrii caricaturii de presă sunt vulnerabili, ca orice alt jurnalist critic. De aceea, Premiul Presei Europene se acordă pentru curaj şi calitate, create într-un mediu de muncă tot mai provocator. O astfel de misiune a fost asumată de organizatorii concursului. Caricatura nu este altceva decât o parte importantă a unei dezbateri deschise, punând sub semnul întrebării atât ideile vechi, cât și introducerea altora noi. În concluzie, această specie jurnalistică rămâne unul dintre semnele distinctive ale unei societăți deschise și ale libertății de exprimare. Spre marea noastră satisfacţie, la ediţia din acest an, pe lista scurtă a nominalizărilor pentru Marele Premiu (singurul acordat după o participare record, de câteva sute de jurnalişti din toate ţările Europei) a fost inclus şi ziaristul băcăuan Victor Eugen MIHAI, cu o lucrare publicată în Revista “Sportul băcăuan”, care, din 2018, apare sub egida UZPR. Un succes deosebit al presei locale din oraşul lui Bacovia, care punctează, astfel, în topurile europene de profil! Dar iată lista celor calificaţi în finala concursului de la Maastricht şi publicaţiile pe care le-au reprezentat:

Agim Sulaj (publicat de: Fany Blog; Mundiario)
Anne Derenne (Cartoon Movement)
Arend van Dam (l’Espresso)
Ben Jennings (The i Newspaper)
Cláudio Antônio Gomes (Courrier International)
Costel Pătrășcan (Representation of the European Commission in Romania)
Hajo de Reijger (Pers & Prent; Cartoon Movement)
Halit Kurtulmuş (Cartoon Movement)
Herman van Bostelen (De Groene Amsterdammer)
Joep Bertrams (De Limburger)
Marco De Angelis (Buduàr; Courrier International)
Mette Dreyer (Politiken)
Victor Eugen Mihai (Sportul Băcăuan)
Niels Bo Bojesen (Jyllands-Posten)
Ruben L. Oppenheimer (De Limburger)
Tomás Serrano (El Español)

Leonard POPA / UZPR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *