◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Tinerii, dispuși să-și schimbe viața de dragul salvării planetei

Şase din zece tineri cu vârste cuprinse între 15 şi 20 de ani sunt foarte îngrijoraţi de ameninţările globale la adresa unei societăţi sustenabile, iar peste jumătate (57%) şi-au arătat dorinţa de a face schimbări drastice în stilul lor de viaţă pentru a salva planeta, arată un studiu global derulat de unul dintre cei mai importanţi producători mondiali de electrocasnice, citat de Agerepres.
Cercetarea realizată de Electrolux relevă faptul că, atunci când au vorbit despre efectele unui comportament nesustenabil de care se tem cel mai mult, 34% dintre tineri au numit poluarea aerului, 31% pandemia iar 28% dezastrele naturale. În acelaşi timp, 57% dintre respondenţi au în plan să facă schimbări majore în stilul lor de viaţă pentru a salva planeta.
În ceea ce priveşte schimbările concrete şi aşteptările pe care le au din partea celor care trebuie să facă aceste lucruri, tinerii cred mai mult în ei înşişi decât în orice alt actor pentru a fi promotorii şi ambasadorii sustenabilităţii. Peste o treime (37%) dintre cei intervievaţi au numit chiar propria generaţie ca fiind cea mai potrivită pentru a conduce schimbarea către un viitor durabil şi doar 10% au considerat că adulţii sunt capabili să facă schimbările necesare, în timp ce 13% mizează pe capacităţile companiilor.
Potrivit sursei citate, 50% din totalul celor intervievaţi au spus că fac eforturi de combatere a risipei de alimente chiar la ei acasă. În acest context, 48% dintre respondenţi au menţionat că reduc consumul de ambalaje din plastic, în timp ce 38% că preferă să consume alimente proaspete.
De asemenea, aproape trei sferturi dintre tinerii participanţi la studiu consideră că îngrijirea hainelor cu scopul de a le face să reziste mai mult timp este o abordare durabilă a modei.
Conform studiului Electrolux, aproape jumătate dintre tineri (47%) susţin că o casă inteligentă a viitorului îşi poate produce propria energie verde, iar pentru 45% că îşi poate filtra şi reutiliza apa în întreaga gospodărie.
Studiul global a analizat percepţiile şi perspectivele cu privire la impactul sustenabilităţii asupra viitorului şi a fost derulat de Electrolux pe un eşantion de aproape 14.000 de tineri, din 13 ţări, cu vârste cuprinse între 15 şi 20 de ani.

.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *