The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.04.2024

BBC întrerupe un Interviu după ce un astrofizician ne asigură că semnalele radio din spațiu sunt de origine extraterestră

Semnalele repetitive misterioase, care provin dintr-o altă galaxie, descoperite săptămâna trecută de o echipă de oameni de știință canadieni. au oferit numeroase subiecte de dezbatere printre specialiști.

Semnale misterioase sau FRB
Descoperirea acestor semnale, denumite generic FRB, ridică numeroase semne de întrebare cu privire la viața extraterestră. Cercetatorii au detaliat ultima lor descoperire în revista Nature miercurea trecuta .

Exploziile rapide de tip radio sunt impulsuri scurte ale undelor radio care ar trebui să provină dincolo de galaxia noastră, probabil miliarde de ani lumină distanță de Calea Lactee. În radio-astronomie, un FRB este ceea ce este cunoscut ca un fenomen astrofizic de mare înaltă de origine necunoscută, care se manifestă ca un impuls radio tranzitoriu, care de obicei durează câteva milisecunde.

Dar ceea ce face ca aceste FRB-uri să fie atât de importante este că au fost descoperite pentru prima oară în 2007 când a fost detectat un semnal în datele radioastronomice colectate în 2001. În vara trecută, timp de trei săptămâni, echipa de specialiști a detectat alte 13 semnale utilizând telescopul experimental Canadian Mapping for Hydrogen Intensitate (CHIME, pentru acronimul său în limba engleză).

Dr. Ingrid Scari, astrofizician Chime și profesor la Universitatea din British Columbia, a spus că până acum se cunoștea doar un singur FRB care a fost repetat de mai multe ori, astfel încât să știe că există alții sugerează că ar putea exista mai multe și ar putea fi folosite pentru a înțelege aceste enigme cosmice , de unde provin și ce le provoacă.

Și acest ultim aspect a provocat controverse în comunitatea științifică, unii sugerând că sunt de origine naturală, iar altele susțin că acestea sunt dovezi clare ale existenței vieții extraterestre inteligente în Univers.

Ascunderea adevărului
Un interviu BBC cu astrofizicianul Elizabeth Pearson a fost întrerupt după ce a sugerat că semnalele radio detectate dincolo de Calea Lactee sunt de origine extraterestră.

„Speram ca, atunci cand ne uitam la noile explozii rapide de tip radio, am putea stabili originea acestor fenomene. Una dintre teoriile mai clare este că ar fi fost transmise de o civilizație extraterestră avansată… „