default-logo

Granturile de jurnalism ale Google generează o cantitate imensă de… date

Google este în jocul granturilor pentru inovare de aproape opt ani. Pe segmentul jurnalism adună peste 260 de astfel de granturi. La început, programul a beneficiat de granturi mari multianuale, spune Ludovic Blecher, care conduce Google Innovation Challenges de la Paris.
Un favorit dintre cele 260 de proiecte, spune Ludovic Blecher, care conduce Google Innovation Challenges de la Paris – finanțat până acum cu un total de 33 de milioane de dolari – este Crosstown LA, de la USC Annenberg. A creat o familie de 110 buletine informative hiperlocale, extrase dintr-un set de date partajat, împărțite în cubulețe în funcție de cartier și completate de câteva rapoarte de ansamblu.
Gabriel Kahn, profesor de practică în jurnalism la școala de jurnalism Annenberg a USC, arată că, în condițiile concentrării pe modelele de afaceri locale de știri, diverse agenții din Los Angeles au colectat o mulțime de date – nu doar despre criminalitate, ci și despre alte problem, precum traficul. Datele sunt sursă de știri/informații care nici măcar nu a fost explorată.
Google News Initiative a oferit un grant de 279.000 de dolari, care a făcut posibilă dezvoltarea tehnologiei și un personal de 13 persoane (nouă dintre ele, studenți). „Cu cât datele sunt mai locale, cu atât vor fi mai relevante pentru cititori. Le oferă informații pe care nimeni altcineva nu le are”, spune Khan.
Un buletin informativ obișnuit ar putea include o scurtă prezentare generală a problemei și apoi câteva puncte de date foarte specifice, care descriu dacă problema se poate ameliora sau se înrăutățește. Formatul s-a dovedit adaptabil altor orașe, iar o a treia fază s-a extins la NOLA.com și The Times-Picayune/New Orleans Advocate și WRAL-TV din Raleigh. S-a dovedit util pentru zeci de povești pe subiecte la fel de diverse precum ridicarea prematură a gunoiului, gropi, închirieri pe termen scurt și mușcături de câini. Potrivit pointer.org, o a treia extindere este în lucru, împreună cu The San Francisco Standard, un startup digital.
O întrebare inevitabilă legată de filantropia giganților tech este dacă își propun să edifice bunăvoință cu comunitatea de editori, altfel ostilă. Dar amploarea dezbaterii privind plata pentru conținut este mult mai mare, conchide poynter.org. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*