default-logo

Un nou Centru pentru specializarea jurnaliștilor în tematică climatică, în California

Un nou centru de la USC Annenberg School, din SUA, este pregătit să îmbunătățească impactul comunicării climatice. În plin summit climatic COP 27, universitatea din California a lansat Centrul pentru Jurnalism și Comunicare Climatică, pentru specializarea profesioniștilor din mass-media, relații publice și comunicații strategice și corporative să devină povestitori despre climă. Potrivit annenberg.usc.edu, Centrul oferă instruire esențială pentru a înțelege știința climatului, pentru a surprinde efectele acesteia, în special atunci când sunt resimțite în mod disproporționat în comunitățile cu resurse insuficiente și pentru a sprijini acțiunile care păstrează sănătatea planetei și a locuitorilor săi. „Criza climatică este una dintre cele mai semnificative povești ale vieții noastre și trebuie să facem o treabă mai bună spunând-o. Centrul îi încurajează pe jurnaliștii și comunicatorii profesioniști – cu pregătire, sprijin și mentorat specifice disciplinei – să spună această poveste ca și cum viața noastră ar depinde de ea”, punctează decanul USC Annenberg, Dean Willow Bay. Folosind bursa academică a USC și inițiativele de cercetare direcționate și expertiza de formare profesională, Centrul proiectează programe personalizate pentru organizațiile de știri și comunicare. „Avem un imperativ să pregătim – și să sprijinim – jurnaliști și comunicatori profesioniști și aspiranți, care pot combina narațiuni puternice, date bazate pe știință și implicarea cu comunitățile pe care le servesc pentru a conduce schimbări sistemice”, arată Allison Agsten, directorul Centrului.
Dezvoltat în colaborare cu stațiile de televiziune deținute de ABC, primul program de instruire privind clima va reuni jurnaliștii de știri TV locale din opt zone din SUA, de la editori de misiuni și producători executivi până la meteorologi și reporter, care vor învăța de la experți în procesarea datelor selecția etică a imaginilor, știința deciziei și rezistența la schimbările climatice. Jurnaliştii vor produce, de asemenea, un raport de date care subliniază impactul climatului în regiunile lor şi vor realiza poveşti care surprind ramificaţiile asupra rezidenţilor din comunităţile locale. În plus, centrul îi ajută pe practicieni în relații publice, comunicații corporative și advocaţii să-și îmbunătățească propriile capacități relata despre mediu și de a se implica în această problematică. „Acum, mai mult ca niciodată, trebuie să pregătim și să sprijinim jurnaliştii pentru a raporta cu exactitate criza climatică actuală și viitoare. Programul centrului este de neprețuit, deoarece jurnaliștii noștri se străduiesc să furnizeze rapoarte de calitate pentru care sunt cunoscute posturile noastre și să creeze un jurnalism climatic care este accesibil, ușor de înțeles și acționabil pentru consumatorul obișnuit”, a declarat Chad Matthews, președintele posturilor de televiziune deținute de ABC.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*