◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Tendințe mass-media în 2022 – podcasturi, audio digital, buletine informative prin e-mail, inteligență artificială

2022 ar putea fi anul în care jurnalismul „respiră”, se concentrează pe elementele de bază și revine mai puternic.

În multe părți ale lumii, audiența pentru mass-media a scăzut pe parcursul anului 2021 – nu este o situație ideală într-un moment în care informațiile exacte și de încredere au fost atât de esențiale pentru sănătatea și securitatea oamenilor. O provocare cheie pentru mass-media de știri în acest an este de a-i readuce aproape pe cei care s-au îndepărtat de informarea profesionistă, precum și de a construi relații mai profunde cu consumatorii de știri.

Schimbarea generațională va continua să fie, de asemenea, o temă principală, cu agende emergente, cum ar fi schimbările climatice și sănătatea mintală. În ceea ce privește afacerile, multe organizații tradiționale de știri rămân concentrate necontenit pe o transformare digitală mai rapidă, deoarece creșterea costurilor cu hârtie de ziar și energie par să facă tipărirea nesustenabilă în multe cazuri. Tarifarea pentru știrile online este destinația finală pentru mulți, dar ne putem aștepta ca „oboseala” abonamentului să limiteze progresul.

După o perioadă în care veniturile din publicitatea digitală s-au scurs pe platformele gigantice, editorii au ocazia să obțină rezultate mai bune în acest an. Reguli de confidențialitate mai stricte, care limitează datele terțelor părți, împreună cu preocupările legate de dezinformare, au început deja să schimbe valul înapoi către brandurile de presă de încredere.

Între timp, discuțiile despre reglementarea platformelor devin reale în acest an, deoarece UE și unele guverne naționale încearcă să exercite mai mult control asupra tehnologiei mari. Cu toate acestea, tehnologiile de generație următoare, cum ar fi inteligența artificială (AI), criptomonedele și metaversul (lumi virtuale sau semi-virtuale) creează deja un nou set de provocări pentru societăți, precum și noi oportunități de… conectare, informare și distracție. „Aproape șase din zece dintre respondenții noștri (59%) spun că veniturile lor au crescut în ultimul an, în ciuda faptului că mai mult de jumătate (54%) au raportat și vizualizări statice sau în scădere a paginilor. Editorii raportează că publicitatea digitală a crescut, cu mai mulți oameni care cumpără online, în timp ce veniturile din abonamente au crescut și ele. Trei sferturi (75%) din eșantionul nostru de editori, directori executivi și lideri digitali declară că au încredere în perspectivele companiei lor pentru 2022, deși mai puțini (60%) spun același lucru despre viitorul jurnalismului. Preocupările se referă la polarizarea societăților, atacurile asupra jurnaliștilor și a presei libere și sustenabilitatea financiară a publicațiilor locale. Mai mulți editori plănuiesc să continue cu strategiile de abonare în acest an, majoritatea celor chestionați (79%) spunând că aceasta va fi una dintre cele mai importante priorități de venituri, înaintea publicității. În același timp, mulți respondenți (47%) sunt îngrijorați de faptul că modelele de abonament ar putea împinge jurnalismul spre a-și deservi un public mai bogat și mai educat. Editorii spun că, în medie, trei sau patru fluxuri diferite de venituri vor fi importante sau foarte importante în acest an. Aproape trei din zece (29%) se așteaptă să obțină venituri semnificative din platformele tehnologice pentru licențierea conținutului sau inovare, cu 15% care caută fonduri și fundații filantropice – ambele în creștere față de anul trecut. Alții speră să repornească afacerile cu evenimente care au stagnat în timpul crizei COVID-19”, arată o analiză a Institutului Reuters.

O altă tendință media în 2022 va fi concentrarea pe rețelele de socializare populare în rândul tinerilor, precum și alocarea de resurse sporite către podcasturi, audio digital și buletinele informative prin e-mail. În plus, companiile media continuă să parieze pe inteligența artificială ca o modalitate de a oferi experiențe mai personalizate și o mai mare eficiență a producției de știri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *