default-logo

UNESCO trage un semnal de alarmă cu privire la abandonul școlar masiv al băieților

Fetele întâmpină mai multe dificultăți în accesul la educație și riscă mai mult decât băieții să nu urmeze școala, în special la nivel primar. Dar, pe măsură ce educația progresează, aceasta devine o problemă a… băieților. Cu ocazia noului său raport global privind dezlegarea băieților de educație, UNESCO oferă răspunsuri la câteva întrebări importante privind educația și egalitatea de gen.
La nivel global, 132 de milioane de băieți nu merg la școală. Aceasta reprezintă mai mult de jumătate din populația globală de tineri fără școală și mai mult de cele 127 de milioane de fete care sunt, de asemenea, fără educație.
„Nu lăsați copii în urmă: Raportul global privind deconectarea băieților de la educație” arată că băieții sunt din ce în ce mai lăsați în urmă în educație. Ei sunt expuși unui risc mai mare de a repeta clasele, de a nu progresa, de a nu finaliza educația și de a nu învăța în timpul școlii. În timp ce anterior dezangajarea și abandonul școlar al băieților erau preocupări în principal în țările cu venituri mari, mai multe state cu venituri mici și medii au înregistrat o inversare a decalajelor de gen, băieții fiind acum în urmă în urma fetelor în ceea ce privește înscrierea, finalizarea și rezultatele învățării.
Băieții sunt mai predispuși decât fetele să repete clasele primare în 130 de țări și mai probabil să nu aibă studii medii superioare în 73 de țări. La nivel terțiar, la nivel global sunt înscriși doar 88 de bărbați pentru fiecare 100 de femei.
Sărăcia și nevoia de a munci sunt printre cei mai importanți factori ai abandonului școlar al băieților. De asemenea, în multe contexte, activitățile școlare și anumite materii sunt considerate în contradicție cu expresiile masculinității, făcând educația nepopulară în rândul băieților.
Practici precum transmiterea în flux a cursurilor și segregarea de gen contribuie la motivarea scăzută a băieților, la performanțe insuficiente și la dezlegarea de educație. Disciplina aspră, pedepsele corporale și alte forme de violență de gen legate de școală au, de asemenea, un impact negativ asupra performanțelor școlare ale băieților. Băieții sunt predispuși să sufere de agresiune fizică și sunt adesea vizați din cauza orientării lor sexuale reale sau percepute și a identității sau expresiei de gen.
Raportul UNESCO oferă un set de recomandări concrete, inclusiv programe de învățare flexibile și materiale de predare și de învățare incluzive, consolidarea legilor muncii și a reglementărilor privind ocuparea forței de muncă, aplicarea codurilor de conduită pentru profesori și cursanți, eliminarea politicilor de repetiție, abordarea normelor dăunătoare de gen și a masculinităților, investirea în sex. date dezagregate și multe altele.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*