default-logo

Marea Britanie pregătește forțarea giganților tehnologiei să plătească pentru conținutul jurnalistic

Guvernul Marii Britanii a pus bazele unui pachet de măsuri prin care intenționează să forțeze giganții tehnologiei să plătească editorii de știri pentru conținutul lor. Cerința face parte dintr-o nouă reacție britanică amplă direcționată spre Silicon Valley și care amenință firmele de tehnologie cu amenzi de multe miliarde de lire sterline. Astfel, Guvernul lui Boris Johnson ar putea deveni a treia jurisdicție care forțează Google și Meta să plătească editorii pentru știri, după Australia – care a introdus Codul de negociere în mass-media de știri anul trecut – și Canada, care a publicat recent detaliile viitorului său act de știri online, relatează Press Gazette.
Deși nu este clar când va fi introdusă noua legislație, Guvernul anunță că va veni „la vremea potrivită”.
Conform planurilor Regatului Unit, reglementarea marilor companii tehnologice va fi supravegheată de Digital Markets Unit (DMU), o divizie a Autorității pentru Concurență și Piețe care a fost lansată anul trecut, și are nevoie în plus de o legislație care să-i acorde competențe statutare. DMU va avea puterea de a „desemna unele dintre cele mai puternice firme din lume cu statut strategic de piață”, iar acestea vor avea „coduri de conduită personalizate” cu „cerințe obligatorii de conduită” pentru modul în care interacționează cu utilizatorii și cu alte companii, inclusiv cu editorii. Când companiile tehnologice reglementate vor încălca regulile, DMU va avea puterea de a emite amenzi în valoare de până la 10% din veniturile lor globale, în timp ce directorii s-ar putea confrunta cu „sancțiuni civile”. De asemenea, DMU va avea competențe de a soluționa disputele privind prețurile, astfel încât furnizorii de știri să fie plătiți echitabil pentru conținutul lor online. „Va putea crește puterea de negociere a ziarelor naționale și regionale și va putea forța platformele de social media să fie mai transparente cu privire la modul în care poziționează editorii pe platformele lor și ce algoritmi sunt utilizați”, arată Departamentul guvernamental pentru Digital, Cultură, Media și Sport, într-un comunicat.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.