default-logo

Produsul jurnalistic, un pachet care conține încredere, informații și semnificație editorială

Multă vreme, jurnaliştii au crezut că „produsul” lor sunt articolele. Dar lucrurile au evoluat, la fel și gândirea industriei, care astăzi include alte repere. Asociația News Product Alliance arată că știrile fac parte dintr-un produs jurnalistic final mult mai complex, care ține cont de evoluțiile prezentului, scrie poynter.org
Încrederea, informațiile și semnificația editorială nu sunt doar ceea ce relatează, scriu sau difuzează jurnaliștii, ci sunt influențate de modul în care este proiectată întreaga experiență a consumului de știri profesioniste, de la aspect la algoritm și până la determinarea căror câmpuri de intrare sunt posibile. Toate acestea fac parte din ecuația care fie creează, fie dizolvă încrederea în media. „Trăim într-o eră în care trebuie să regândim jurnalismul. O mulțime de cerneală digitală este vărsată pe diferite versiuni despre jurnalism comunitar, jurnalism bazat pe oameni, jurnalism de serviciu, jurnalism lent și multe altele. Toate sunt încercări valoroase de a reforma cultura și serviciul jurnalismului care a ieșit din secolul al XX-lea și care este gata să fie reînnoită. Acest lucru nu înseamnă că fiecare reporter trebuie să fie o persoană de produs, ci doar că începem să recunoaștem, ca industrie, că produsul este un fel de producție editorial și metoda de a crea orice pachet care poate fi ajunge la consumatori sau la agenții de publicitate”, scrie poynter.org.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.