◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro23.04.2024

Tokayev, un Preşedinte de ţară, angajat şi continuator de strategii

Ca autor al acestei cărţi, vă pot spune, că am fost prezent la alegerile prezidenţiale anticipate din Kazakhstan, din 9 iunie 2019, ca observator internaţional şi nu numai, chiar şi în perioada campaniei electorale, ocazie cu care l- am urmărit şi cunoscut personal pe acest om de stat, urmărindu- i prelegerile şi intervenţiile televizate. Acest om a fost în stare să organizeze alegeri în cel mai democrat mod. A avut şapte contracandidaţi care au beneficiat, exact ca şi domnia sa, domnul Tokayev, de acelaşi spaţiu de antenă, şi o deschidere totală spre normalitate şi democraţie pentru asemenea momente, importante pentru o ţară. A câştigat, după cum scriam, alegerile cu 71% din totalul voturilor populare ale cetăţenilor kazahi. De la alegerea ca nou Preşedinte al acestei tinere şi minunate ţări, născută de numai 30 de ani, şi care s- a revigorat mai ceva ca “pasărea Phoenix din cenuşă”, şi-a căutat şi găsit locul în lume. Intervenţiile publice dar şi mesajele Preşedintelui Tokayev, cu ocazia zilei naţionale, prezentat în faţa camerelor reunite ale Parlamentului, au intrat în analiza şi preocupările mele, ca autor al unei cărţi despre Kazakhstan, cu denumirea deloc întâmplătoare, “Kazakhstan o ţară care merită să fie descoperită”.

Am rămas, realmente plăcut impresionat despre preocupările pe care le are această distinsă personalitate pentru atingerea obiectivelor politicii Elbasy, prin continuarea reformelor sistematice în cinci puncte, capitale, pentru dezvoltarea continuă a ţării. Cinci Reforme Instituţionale şi Planul Naţiunii elaborate de programul Elbasy se pot face numai prin reluarea activităţii Comisiei Naţionale de Modernizare creată de Primul Preşedinte, în acest fel existând posibilitatea de a multiplica realizările independenţei şi de a aduce ţara la un nou nivel de dezvoltare calitativ.

Studiind cele cinci reforme instituţionale cu subpunctele lor, ca expert în politică internă şi externă, realizezi ce analiză şi anamneză i-a făcut această personalitate a Kazakhstanului, ţării sale, pentru reformele majore .

Iată-le:

I. UN STAT MODERN EFICIENT Prima. Continuaţi procesul de dezvoltare a partidului.

A doua. Feedback comunitar eficient.

A treia. Perfecţionarea legislaţiei privind mitingurile. A patra. Consolidarea consimţământului public.

II. ASIGURAREA DREPTURILOR ŞI SECURITĂŢII CETĂŢENILOR III. ECONOMIE DEZVOLTATĂ ŞI INCLUSIVĂ

Primul. Refuzul mentalităţii resurselor şi diversificarea economiei.

Al doilea. Randamente crescute din sectorul cvasipublic.

Al treilea. Întreprinderile mici şi mijlocii eficiente reprezintă o bază solidă pentru dezvoltarea oraşelor şi satelor.

În al patrulea rând. Sprijin pentru afaceri naţionale pe pieţele internaţionale.

În al cincilea rând. Complex agro-industrial dezvoltat.

Al şaselea. Impozitare echitabilă şi reglementări financiare solide.

Al şaptelea. Problema utilizării efective a Fondului naţional. IV. O NOUĂ ETAPĂ DE MODERNIZARE SOCIALĂ

Primul. Îmbunătăţirea calităţii educaţiei.

Al doilea. Susţinerea Institutului familiei şi copilăriei, crearea unei societăţi incluzive.

Al treilea. Asigurarea calităţii şi accesibilităţii serviciilor medicale.

Al patrulea. Sprijin pentru lucrătorii culturali.

Al cincilea. Dezvoltarea ulterioară a sistemului de sprijin social.

Al şaselea. Aş dori, de asemenea, să atrag atenţia asupra dezvoltării sistemului intern de pensii, în care s- au acumulat probleme grave.

V. REGIUNI PUTERNICE- ŢARA PUTERNICĂ

Primul. Îmbunătăţirea eficienţei administraţiei publice locale.

Al doilea. Reforma sistemului de relaţii interguvernamentale.

Al treilea. Urbanizarea gestionată şi o politică unitară pentru locuinţe.

În al patrulea rând. Dezvoltarea infrastructurii. După ce vezi, un Preşedinte de stat care îşi pune toată energia în slujba ţării sale şi îi vezi ideile, părerile şi cerinţele pentru angajaţii statului Kazakhstanului, aflaţi de altfel, în slujba poporului, nu poţi decât să-ţi scoţi „pălăria” şi să saluţi la „scenă deschisă” un asemenea om politic,o mare personalitate a Kazakhstanului.

prof univ dr Florentin Scaletchi

Va urma

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *