◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.03.2024

Consultare publică deschisă referitoare la viitoarea Lege europeană privind libertatea mass-media

Comisia Europeană a publicat o consultare publică deschisă cu privire la viitoarea Lege europeană privind libertatea mass-media, o inițiativă menită să protejeze pluralismul și independența mass-media pe piața internă a UE. Aceasta prezintă principalele obiective ale inițiativei, posibilele opțiuni și impactul. „Mass-media reprezintă un pilon al democrației. Astăzi însă acest pilon este cenzurat și se confruntă cu presiuni din partea unor guverne și grupuri private. Acesta este motivul pentru care Comisia va propune norme și garanții comune pentru a proteja independența și pluralismul mass-media. Jurnaliștii ar trebui să fie în măsură să își desfășoare activitatea, să îi informeze pe cetățeni și să îi tragă la răspundere fără teamă și fără favoruri pe cei aflați la putere. În prezent, avem consultări ample pentru a veni cu cea mai bună propunere”, detaliază Věra Jourová, vicepreședintele pentru valori și transparență.

Consultarea intenționează să colecteze opinii cu privire la cele mai importante aspecte care afectează funcționarea pieței interne a mass-media, inclusiv diferitele tipuri de interferențe, precum și tendințele economice.

Consultarea privește trei domenii principale referitoare la piețele mass-media: prima se axează pe transparență și independență (de exemplu, controlul tranzacțiilor de pe piața mass-media, transparența informațiilor legate de cine deține proprietatea asupra mass-media și măsurarea audienței), a doua, pe condițiile necesare unei bune funcționări a acestora (de exemplu, expunerea publicului la o pluralitate de opinii și inovarea în domeniul mass-media pe piața UE) și a treia secțiune pe alocarea echitabilă a resurselor de stat (de exemplu, independența mass-media publice, transparența și distribuția echitabilă a publicității comandate de instituții ale statului). De asemenea, se așteaptă feedback cu privire la opțiunile de guvernanță aferente legii, care s-ar putea baza pe Grupul autorităților europene de reglementare pentru serviciile mass-media audiovizuale (ERGA).

Propunerea urmează să fie prezentată de Comisie în cel de al treilea trimestru al anului 2022. Consultarea publică deschisă urmărește să colecteze din partea cetățenilor, în special a jurnaliștilor, a mass-media (private și publice), a întreprinderilor (în special a actorilor din domeniul mass-media), a mediului academic, a societății civile, a autorităților publice, a întreprinderilor și a tuturor părților interesate opinii, dovezi și date care să ajute Comisia să elaboreze aceste noi norme. Contribuțiile pot fi transmise până la 21 martie 2022, pe portalul „Exprimați-vă părerea”, notează romania.representation.ec.europa.eu. „Trebuie să ne asigurăm că mass-media europene rămân independente, inovatoare și durabile și că își desfășoară activitatea fără interferențe nejustificate în activitatea lor, nici din partea mediului privat, nici din partea mediului public. Vrem să vă auzim punctele de vedere și să explorăm cele mai ambițioase soluții pentru o piață a mass-media rezilientă, care să le ofere cetățenilor informații diverse și fiabile”, susține comisarul european pentru Piața internă, Thierry Breton.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *