default-logo

Recâștigarea încrederii publicului în produsul jurnalistic profesionist, în prim-planul Forumului de știri al Comisiei Europene

Forumul de știri al Comisiei Europene a încercat să răspundă la întrebarea cu privire la modul în care redacțiile pot restabili încrederea în jurnalism. Discuția privind abordările privind consolidarea încrederii în industria media au avut loc ca parte a celui de-al treilea Forum european al media de știri, un eveniment anual organizat de Comisie pentru a analiza problemele cu care se confruntă sectorul media, relatează EURACTIV.
Cea mai mare amenințare cu care se confruntă jurnalismul în acest moment este scăderea încrederii în mass-media în rândul publicului, a declarat Margo Smit, ombudsmanul radiodifuzorului public olandez NPO, subliniind importanța apărării încrederii, în special în mass-media de serviciu public.
Inițiativele de inversare a tendinței de scădere a încrederii generale în mass-media pot lua o mare varietate de forme, au subliniat vorbitorii. Unele măsuri păreau să se îndrepte într-o direcție pozitivă în timpul pandemiei de COVID-19, când consumatorii s-au întors la media tradiționale pentru informații în timpul crizei. Această inversare a fost însă de scurtă durată. Potrivit Digital News Report de anul acesta, produs anual de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului, până în 2022, încrederea în știri a scăzut din nou în aproape jumătate dintre țările chestionate, crescând în doar șapte. „Pentru a păstra încrederea în media, trebuie să ai un fel de legătură zilnică cu publicul. Trebuie să fii relevant pentru audiență”, a spus Olle Zachrison, șeful strategiei de știri digitale la Sveriges Radio, postul public de radio din Suedia.
Acordarea atenției modului de a rămâne relevant pentru public este o componentă esențială a construirii încrederii, a spus Zachrison, inclusiv extinderea către platforme care sunt vizitate mai frecvent de utilizatorii mai tineri și mai noi.
În timp ce abordările individualizate ale redacțiilor ar putea fi concepute pentru a promova încrederea în activitatea unor instituții specifice, alte inițiative adoptă mai multe metode angro.
Inițiativa de încredere în jurnalism (JTI), condusă de organizația internațională de media Reporteri fără frontiere (RSF), se ocupă de consolidarea încrederii prin concentrarea mai degrabă pe proces decât pe conținut, a declarat Bertrand Mossiat, manager regional JTI pentru Europa.
În modelul altor programe de standarde internaționale, organizațiile de știri pot primi certificarea JTI ca instituții media de încredere dacă îndeplinesc criterii specifice legate de funcționarea lor, cum ar fi dacă dacă publicul are o modalitate de a face distincția între editorial și conţinutul opiniei.Creșterea traficului și îmbunătățirea percepției mărcii s-au numărat printre efectele observate de anumite reviste spaniole care au adoptat indicatori de încredere, cum ar fi informații despre proprietatea unui punct de vânzare, capacitatea de a contacta jurnaliștii și etichetarea standardizată a conținutului, a adăugat Mossiat. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*