◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro23.04.2024

Numărul angajaților din presa online și portalurile de căutare din SUA a crescut cu 48% în patru ani

Digitalizarea și migrarea locurilor de muncă spre internet apar în statisticile oficiale cu mult înainte ca pandemia de coronavirus să aducă în prim-plan munca de acasă.
Numărul angajaților americani din domeniul publicațiilor online și al portalurilor de căutare a urcat de la 196.000 în primul trimestru al anului 2016 la 290.000 în al doilea trimestru din 2020, o creștere de 48%, potrivit datelor oficiale ale Biroului de Statistici în Muncă din SUA.

În contrast, numărul angajaților a scăzut cu 38% în cazul ziarelor, cu 25% în cazul publicațiilor periodice și cu 17% în cazul editurilor de carte.

Salarii de patru ori mai mari la motoarele de căutare
Salariile variau în al doilea trimestru de la 1.032 de dolari pe lună în cazul ziariștilor la 4.758 dolari pe lună în cazul motoarelor de căutare.

Tot în al doilea trimestru din 2020, salariile acordate de publicațiile periodice, precum revistele săptămânale și lunare, erau practic la același nivel cu cele din primul trimestru al anului 2016. Lefurile au crescut cu 5% în cazul ziarelor în intervalul amintit. În schimb, în domeniul portalurilor online și al motoarelor de căutare salariile au crescut cu 9%, mai arată datele.

Presa scade

Numărul punctelor de lucru a crescut cu 34% în cazul portalurilor online și al motoarelor de căutare în perioada de 4 ani și 6 luni măsurată, dar a scăzut cu câte 10% în cazul ziarelor și al publicațiilor periodice. Datele subliniază scăderea din domeniul presei și creșterea puterii și veniturile marilor companii online de tehnologie.

În umbra Google Cel mai mare motor de căutare din lume este Google. Alphabet, holdingul care deține Google, are o valoare bursieră de 1.230 de miliarde de dolari, fiind una dintre cele mai mari companii din lume.

Doar Apple, Microsoft, Amazon și Saudi Aramco au capitalizări bursiere mai mari. Gigantul online a raportat recent venituri de 46,17 miliarde de dolari și un profit net de 11,2 miliarde. Colosul are 132.000 de angajați la nivel global.

Alte motoare de căutare sunt Bing (deținut de Microsoft), Yahoo! și AOL (ambele deținute de operatorul de telefonie Verizon), plus Ask.com (deținut de holdingul InterActiveCorp) și DuckDuckGo, acestea din urmă fiind mult mai mici.

La nivel mondial mai activează și Baidu (în China) și Yandex (în Rusia).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *