◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.03.2024

Inițiativele de acces deschis, noua formulă prin care editorii media ajung la persoanele defavorizate

2022 ar putea fi anul în care editorii încep să lucreze mai mult împreună pentru a contracara provocările audienței și ale platformei. Atenție la lobby în comun cu privire la politică, mai multă publicitate și inițiative comune de conectare, investigații comune și, de asemenea, mai multă partajare de conținut. O cercetare a Institutului Reuters evidențiază faptul că în general, majoritatea editorilor chestionați de instituție (73%) afirmă că sunt optimiști cu privire la anul care urmează. Chiar dacă traficul este în scădere în unele cazuri, jurnaliştii simt că rolul lor este mai apreciat de către public. Reuters Institute argumentează cu cifre – o parte esențială a încrederii editorilor a fost creșterea continuă a modelelor de abonament și abonament prin pandemia COVID-19. „New York Times” are acum 8,4 milioane de abonamente, dintre care 7,6 milioane digitale, și își propune obiectivul de 10 milioane până în 2025. Pentru mulți alții, veniturile digitale depășesc tipărirea, iar pentru alții este exact invers – au venituri semnificative din edițiile print – „Dennik N” din Slovacia, „El Diario” în Spania, „Malaysiakini” din Malaezia, „Zetland” din Danemarca și „Daily Maverick”, în Africa de Sud.

De asemenea, se răspândesc în lumea media inițiativele de acces deschis – mai multe oferte pentru cei din medii defavorizate, ca o modalitate de a contracara criticile cu privire la creșterea inegalității informaționale. „Daily Maverick”, din Africa de Sud, de pildă, oferă un abonament de tipul „plătiți ceea ce vă puteți permite”, iar „El Diario” din Spania permite oamenilor să nu plătească deloc. În Portugalia, bani de la loterie au fost utilizați pentru a finanța 20.000 de abonamente gratuite la știri digitale pentru opt instituții media. Revista săptămânală „Visão” a oferit unele dintre aceste abonamente gratuite finanțate persoanelor în vârstă care frecventează Universitatea de Vârsta a Treia, în timp ce „Público” a vizat șomeri ca parte a alocărilor sale, iar „Correio da Manhã” a decis să ajute persoanele în vârstă care trăiesc în cămine de îngrijire. Alții, precum „Politiken” din Danemarca, extind schemele care oferă acces gratuit studenților la instituțiile de învățământ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *