default-logo

Web 3.0 în mass-media. Schimbarea în derulare

Asociațiile de știri pot utiliza inteligența artificială pentru un număr imens de sarcini care alcătuiesc lanțul de creație editorială, inclusiv recunoașterea, eliminarea și verificarea informațiilor, furnizarea de povești și design, distribuirea (cu canale de aranjare, alegere și prioritizare) și, în consecință, etichetare. articole.
Aceste cadre oferă diverse beneficii: rapiditate în executarea metodelor complexe bazate pe volume mari de date; sprijinirea rutinelor jurnalistice prin alerte asupra evenimentelor și furnizarea de proiecte de texte care să fie completate cu informații contextuale; o extindere a acoperirii mass-media în domenii care anterior fie nu erau acoperite, fie nu erau bine acoperite (rezultatele meciurilor dintre cluburile sportive „mici”, de exemplu); optimizarea acoperirii știrilor în timp real; consolidarea legăturilor unei instituții media cu publicul său, oferindu-i conținut personalizat în funcție de locația sau preferințe.
Web 3.0 reprezintă următoarea iterație sau fază a evoluției web/Internetului. Este construit pe conceptele de bază de descentralizare, deschidere și utilitate mai mare pentru utilizator. Versiunea actuală a World Wide Web sau Web 2.0 este caracterizată de platforme de social media. În prezent, companii de tehnologie precum Meta (cunoscută anterior ca Facebook), Google, Apple și altele dețin controlul asupra datelor noastre. De la modul în care va fi folosit până la locul în care va fi stocate și procesate, algoritmii lor decid informațiile pe care le consumați. Web 3.0 în mass-media este o oportunitate pentru industria știrilor de a rămâne în fruntea curbei și, de asemenea, de a salva jurnalismul independent. Începând cu Web 1.0 până la apariția Web 3.0, industria media a evoluat și s-a adaptat la schimbări. Dar care este exact impactul Web 3.0 în industria media și cum poate industria să valorifice noile tehnologii?
Conținutul este o sumă totală de informații și experiențe, îndreptate către un utilizator final sau un public în domeniul publicării, artei și comunicării. Conținutul din mass-media se concentrează pe atenție și pe cât de receptiv este publicul față de conținut. Înainte ca conținutul video să fie cu adevărat descentralizat, principalele ecosisteme Web 3.0 ar trebui să se dovedească a fi mult mai rapide și mai adaptabile. Web 3.0 în media oferă noi oportunități pentru a crea experiențe de conținut exclusiv personalizate, dar ar putea oferi și noi instrumente pentru verificarea conținutului și verificarea faptelor. De exemplu, fiabilitatea și validitatea conținutului dat de știri ar putea fi evaluate prin analize transparente și urmăribile, utilizând informații deja verificate și de încredere stocate în blockchain.
Adoptarea recomandărilor de conținut personalizat în industria media de știri este lentă și inegală. Astăzi, recomandarea de conținut ar trebui să fie un element esențial, nu un inițiator al eforturilor actuale de avansare. Din nou, există întrebări semnificative care trebuie explorate și la care trebuie răspuns, în reexaminarea aproprierii pentru mass-media de știri. Cu web 3.0 în media, oamenii vor găsi oportunități de a-și crea propriile interfețe pentru știri. Iar personalizarea va juca un rol crucial în acest sens.
Tehnologii avansate precum inteligența artificială, blockchain și multe altele, împreună cu Web 3.0 în mass-media vor aduce schimbări importante și, de asemenea, pot salva jurnalismul independent.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*