default-logo

Bret Stephens, editorialist „The New York Times”: „Jurnalismul nu este activism!”

În cadrul conferinței anuale „Jerusalem Post”, Bret Stephens, editorialist „The New York Times”, a afirmat că rețelele de socializare au deturnat domeniul jurnalismului și au dus la creșterea neîncrederii publicului față de reporteri și ziarele pe care le deservesc: „Jurnalismul nu este activism, iar reporterii ar trebui să știe diferența”. Vorbind cu Laura Cornfield, directorul MediaCentral, și Eric Gertler, președinte executiv și CEO al US News and World Report, Stephens a susținut că Twitter a avut cel puțin două efecte „dăunătoare” în domeniu: „Primul, a transformat fiecare jurnalist într-un fel de liber profesionist, astfel încât, pe lângă identitatea lor, ei sunt un fel de avataruri pe Twitter. Al doilea aspect este că creează o cale de exprimare politică… și asta a dăunat reputației jurnalismului”.
Editorialistul a citat sondajele Gallup și a afirmat că „a scrie de dragul de a câștiga adepți este încă un aspect teribil. Nu ar trebui să fie în jurnalism cineva care urmărește să câștige concursuri de popularitate… Jurnaliştii ar trebui să facă tot ce le stă în putinţă pentru a mări autoritatea care mai rămâne presei, nu s-o risipească în interesul click-urilor”.
Potrivit jpost.com, Gertler a subliniat că presa trebuie să rămână concentrată pe încredere și pe credibilitatea a ceea ce oferă. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*