◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.04.2024

Combaterea dezinformării

Comisia Europeană  împreună cu patru mari companii de IT, facebook, Microsoft, twitter si Youtube au lansat in 2016, un Cod de conduită privind combaterea discursurilor ilegale de incitare la ură din mediul online. De atunci,  Rapoartele de evaluare ale executivului comunitar  au arătat că  acest cod de conduită a dat roade , iar  marile platforme iau imediat măsuri când li se semnalează discursuri rasiste și xenofobe de incitare la ură, respectând în același timp libertatea de expresie. Cu toate acestea, societățile trebuie să își îmbunătățească feedbackul către utilizatorii care fac notificări asupra unor texte și să asigure mai multă transparență privind conținuturile notificate și cele suprimate. Combaterea conținutului ilegal în mediul on line este extrem de importantă în contextul apropierii alegerilor pentru Parlamentul European care vor avea loc luna viitoare. În acest context, trei mari platforme,  Facebook, Google și Twitter, s-au angajat la sfârșitul anului trecut pentru aplicarea Codului de bune practici  pe bază de voluntariat. Acesta presupune o mai bună examinare a plasamentelor publicitare, dar și  instrumente de transparență pentru publicitatea politică .  Executivul comunitar  așteaptă mai multe progrese în privința angajamentelor asumate și atrage atenția că nu au fost furnizate suficiente detalii care să arate că noile politici și instrumente sunt implementate în timp util și cu resurse suficiente în toate statele membre ale UE. Din perspectiva campaniilor electorale, comisia europeană încurajează platformele să-și accelereze eforturile, de combatere a dezinformarii și îndemnăm Facebook, Google și Twitter să facă mai multe eforturi în toate statele membre pentru a asigura integritatea alegerilor pentru Parlamentul European din luna mai. În concluziile summitului European de primavera se arată că schimbul de informații este esențial în acest context, iar instituirea recentă a sistemului de alertă rapidă reprezintă un important pas înainte. Consiliul European îndeamnă platformele online și rețelele sociale, să pună pe deplin în aplicare codul bunelor practici și să asigure standarde mai ridicate în privința responsabilității și a transparenței.

Amalia Bojescu / Bruxelles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *