default-logo

Elvețienii au respins încercarea Guvernului de a extinde ajutoarele pentru presă

Eveţienii au respins, în cadrul unui referendum recent, extinderea pachetului de ajutor pentru mass-media propus de guvern şi Parlament, informează AFP.

Conform rezultatelor finale, 54,56% dintre alegătorii elveţieni au respins măsurile în favoarea media, care ar fi crescut sprijinul cu 151 de milioane de franci elveţieni pe an (144 de milioane de euro) în comparaţie cu schema actuală (136 de milioane de franci elveţieni), în special prin ajutoare directe pentru mass-media online şi sprijin pentru distribuirea presei asociative.

Confederaţia sprijină deja mass-media, de exemplu prin distribuirea de ziare pe bază de abonament, plătind o parte din costurile de transport. Prin noua lege, acest sprijin ar fi fost extins.

Elveţia şi cei 8,6 milioane de locuitori ai săi au patru limbi şi tot atâtea culturi, o diversitate care este cultivată de mass-media regionale. Dar în Elveţia, ca şi în alte părţi, mass-media se află sub presiune, deoarece „o parte mai mare din cheltuielile de publicitate merge către marile platforme internaţionale de internet, cum ar fi Google sau Facebook”, argumentează guvernul. Ca urmare, anul trecut, Parlamentul a elaborat o lege federală pentru a sprijini mass-media, în special pe cele locale şi regionale. Aceste noi măsuri urmau să fie finanţate din veniturile actuale provenite din taxa de licenţă radio şi televiziune şi din bugetul federal. Legea prevedea că ajutoarele pentru mass-media online şi măsurile suplimentare de sprijin pentru distribuţia ziarelor vor fi limitate la şapte ani, spre deosebire de ajutoarele pentru radiourile locale şi televiziunile regionale, care sunt nelimitate în timp. Fără un pachet de măsuri, mass-media elveţiene riscă să fie slăbite şi mai mult, spun guvernul şi Parlamentul. Potrivit autorităţilor, peste 70 de ziare au dispărut din 2003 încoace. „Atunci când ziarele dispar şi posturile de radio sunt slăbite, iar internetul nu informează despre ceea ce se întâmplă la nivel local, acest lucru afectează în primul rând populaţia”, a declarat, în timpul campaniei, ministrul Comunicării Simonetta Sommaruga.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.